Researcher Portfolio

 
   

Koerber, Susanne

Center for Educational Research, Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society, External Organizations  

 

Researcher Profile

 
Position: Center for Educational Research, Max Planck Institute for Human Development, Max Planck Society
Position: External Organizations
Researcher ID: https://pure.mpg.de/cone/persons/resource/persons139598

External references

 

Publications

 
 
 : Hardy, I., Kleickmann, T., Koerber, S., Mayer, D., Möller, K., Pollmeier, J., Schwippert, K., & Sodian, B. (2010). Die Modellierung naturwissenschaftlicher Kompetenz im Grundschulalter: Projekt Science-P. In E. Klieme, D. Leutner, & M. Kenk (Eds.), Zeitschrift für Pädagogik: Beiheft (pp. 115-125). Weinheim: Beltz. [PubMan] : Stern, E., Hardy, I., & Koerber, S. (2002). Die Nutzung grafisch-visueller Repräsentationsformen im Sachunterricht. In K. Spreckelsen, K. Möller, & A. Hartinger (Eds.), Ansätze und Methoden empirischer Forschung zum Sachunterricht (pp. 119-131). Bad Heilbrunn: Klinkhardt. [PubMan] : Koerber, S. (2001). Helfen visuelle Repräsentationen beim Denken? In H. G. Roßbach, K. Czerwenka, & K. Nölle (Eds.), Forschungen zu Lehr- und Lernkonzepten für die Grundschule (pp. 102-107). Opladen: Leske + Budrich. [PubMan] : Koerber, S. (2000). Der Einfluss externer Repräsentationsformen auf proportionales Denken im Grundschulalter. PhD Thesis, Technische Universität Berlin. [PubMan] : Koerber, S. (2000). Der Einfluß externer Repräsentationsformen auf proportionales Denken im Grundschulalter. Doctoral dissertation, Technische Universität Berlin, Germany. PhD Thesis. [PubMan] : Stern, E., & Koerber, S. (2000). Mentale Modelle von Zeit und Zukunft. In B. Strauß, J. Möller, & S. Jürgensen (Eds.), Psychologie und Zukunft (pp. 15-29). Göttingen: Hogrefe. [PubMan]