Researcher Portfolio

 
   

Ferstl, Evelyn C.

Department Cognitive Neurology, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, MPI of Cognitive Neuroscience (Leipzig, -2003), The Prior Institutes, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society  

 

Researcher Profile

 
Position: MPI of Cognitive Neuroscience (Leipzig, -2003), The Prior Institutes, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society
Position: Department Cognitive Neurology, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society
Researcher ID: https://pure.mpg.de/cone/persons/resource/persons19635

External references

 

Publications

 
  (1 - 25 of 71)
 : Ferstl, E. C., Neumann, J., Bogler, C., & von Cramon, D. Y. (2008). The extended language network: A meta-analysis of neuroimaging studies on text comprehension. Human Brain Mapping, 29(5), 581-593. doi:10.1002/hbm.20422. [PubMan] : Ferstl, E. C. (2007). The functional neuroanatomy of text comprehension: What's the story so far? In F. Schmalhofer, & C. Perfetti (Eds.), Higher level language processes in the brain: Inference and comprehension processes (pp. 53-102). Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum. [PubMan] : Ferstl, E. C., & von Cramon, D. Y. (2007). Time, space and emotion: fMRI reveals content-specific activation during text comprehension. Neuroscience Letters, 427(3), 159-164. [PubMan] : Siebörger, F. T., Ferstl, E. C., & von Cramon, D. Y. (2007). Making sense of nonsense: An fMRI study of task induced inference processes during discourse comprehension. Brain Research, 1166, 77-91. [PubMan] : Ferstl, E. C., & Siebörger, F. T. (2007). Neuroimaging studies of coherence processes. In M. Schwarz-Friesel, M. Consten, & M. Knees (Eds.), Anaphors in text: Cognitive, formal and applied approaches to anaphoric reference (pp. 225-240). Amsterdam: John Benjamins. [PubMan] : Ferstl, E. C. (2006). The functional neuroanatomy of text comprehension. Habilitation Thesis, Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences, Leipzig. [PubMan] : Ferstl, E. C. (2006). Text comprehension in middle aged adults: Is there anything wrong? Aging, Neuropsychology and Cognition, 13(1), 62-85. doi:10.1080/13825580490904237. [PubMan] : Ferstl, E. C. (2006). Theory-of-mind und Kommunikation: Zwei Seiten der gleichen Medaille? In H. Förstl (Ed.), Theory of mind: Neurobiologie und Psychologie sozialen Verhaltens (pp. 67-78). Heidelberg: Springer. [PubMan] : Ferstl, E. C., & von Cramon, D. Y. (2006). Textverstehen nach Hirnschädiung: Eine fMRT-Studie von Inferenzprozessen bei aphasischen Patienten. In Beiträge zur 49. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 257). Lengerich: Papst Science Publishers. [PubMan] : Jentzsch, R. T., Ferstl, E. C., Guthke, T., & von Cramon, D. Y. (2005). Situationsmodellbildung beim Textverstehen: Eine behaviorale Patientenstudie nach frontaler Hirnschädigung. In Experimentelle Psychologie: Beiträge zur 47. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 94). Lengerich: Pabst Science Publishers. [PubMan] : Ferstl, E. C., Walther, K., Guthke, T., & von Cramon, D. Y. (2005). Assessment of story comprehension deficits after brain damage. Journal of Clinical and Experimental Neuropsychology, 27(3), 367-384. doi:10.1080/13803390490515784. [PubMan] : Ferstl, E. C., & von Cramon, D. Y. (2005). The role of the anterior temporal and fronto-medial cortex during text comprehension: An event-related fMRI study of brain damaged patients. Journal of Cognitive Neuroscience, Suppl., 85. [PubMan] : Ferstl, E. C., & von Cramon, D. Y. (2005). Sprachverstehen im Kontext: Bildgebende Studien zu Kohärenzbildung und Pragmatik. Sprache Stimme Gehör, 29(3), 130-138. doi:10.1055/s-2005-873120. [PubMan] : Siebörger, F. T., Ferstl, E. C., & Volkmann, B. (2005). Schluss mit lustig! Eine fMRI-Studie und eine behaviorale Patientenstudie zu verbalem Humor und sprachlicher Revision. In Experimentelle Psychologie: Beiträge zur 47. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 190). Lengerich: Pabst Scinece Publishers. [PubMan] : Vogel, I., Ferstl, E. C., & Guthke, T. (2005). Leistungen hirngeschädigter Patienten bei einem Verfahren zur Erfassung von Gedächtnisleistungen und Verstehensprozessen bei der Verarbeitung von narrativen Texten. Zeitschrift für Neuropsychologie, 16(Suppl.), 39. [PubMan] : Ferstl, E. C., Rinck, M., & von Cramon, D. Y. (2005). Emotional and temporal aspects of situation model processing during text comprehension: An event-related fMRI study. Journal of Cognitive Neuroscience, 17(5), 724-739. doi:10.1162/0898929053747658. [PubMan] : Sodian, B., Ferstl, E. C., Büchel, C., Gundel, H., Diehl, J., & Förstl, H. (2005). Bericht über das Symposium "Theory of Mind" in München – Zur Neurobiologie sittlichen Verhaltens". Nervenheilkunde, 24(4), 344-345. [PubMan] : Ferstl, E. C. (2005). Neurowissenschaftliche Forschung zum Textverstehen. In Experimentelle Psychologie: Beiträge zur 47. Tagung experimentell arbeitender Psychologen (pp. 47). Lengerich: Pabst Science Publishers. [PubMan] : Jentzsch, R. T., Ferstl, E. C., & Guthke, T. (2004). Situationsmodellbildung beim Textverstehen: Eine behaviorale Patientenstudie nach frontaler Hirnschädigung. Zeitschrift für Neuropsychologie, 15, 124. [PubMan] : Vogel, I., Guthke, T., & Ferstl, E. C. (2004). Zur Entwicklung eines Tests zur Erfassung von Gedächtnisleistungen und Verstehensprozessen narrativer Texte. Zeitschrift für Neuropsychologie, 15, 141. [PubMan] : Ferstl, E. C., & von Cramon, D. Y. (2004). Text comprehension after brain injury: an fMRI study of inference processes in patients with anterior temporal or fronto-medial lesions. Klinische Neurophysiologie, 35, 55. [PubMan] : Siebörger, F. T., Ferstl, E. C., & von Cramon, D. Y. (2004). Making sense of nonsense texts: An fMRI study on coherence building via strategic inference processes. NeuroImage, 22(Suppl. 1), CD-ROM. [PubMan] : Ferstl, E. C., & von Cramon, D. Y. (2004). Text comprehension after brain injury: an fMRI study of inference processes in patients with anterior temporal or fronto-medial lesions. NeuroImage, 22(Suppl. 1), CD-ROM. [PubMan] : Ferstl, E. C. (Ed.). (2003). Beiträge zur 3. Jahrestagung der Gesellschaft für Aphasieforschung und -behandlung. Leipzig: Max-Planck-Institut für neuropsychologische Forschung. [PubMan] : Dick, F., Bates, E., & Ferstl, E. C. (2003). Spectral and temporal degradation of speech as a simulation of morphosyntactic deficits in English and German. Brain and Language, 85(3), 535-542. doi:10.1016/S0093-934X(03)00093-2. [PubMan]