English
 
Help Privacy Policy Disclaimer
  Advanced SearchBrowse

Item

ITEM ACTIONSEXPORT
 
 
DownloadE-Mail
  Märkte in der globalen Modeindustrie

Aspers, P. (2007). Märkte in der globalen Modeindustrie. In MPI for the Study of Societies, Max Planck Society (Ed.), MPIfG Jahrbuch 2007-2008 (pp. 67-72). Köln: Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung.

Item is

Basic

show hide
Genre: Contribution to Collected Edition

Files

show Files
hide Files
:
mpifg_yb07_67.pdf (Publisher version), 185KB
 
File Permalink:
-
Name:
mpifg_yb07_67.pdf
Description:
Full text
Visibility:
Restricted (Max Planck Institute for the Study of Societies, MKGS; )
MIME-Type / Checksum:
application/pdf
Technical Metadata:
Copyright Date:
-
Copyright Info:
-
License:
-

Locators

show

Creators

show
hide
 Creators:
Aspers, Patrik1, 2, Author              
Affiliations:
1Soziologie des Marktes, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214556              
2Stockholm University, Stockholm, Sweden, ou_persistent22              

Content

show
hide
Free keywords: -
 Abstract: Märkte sind untrennbar verkettet. Im Modemarkt bedeutet dies: Wenn sich die Mode ändert, hat das Konsequenzen für die Hersteller. Der Globalisierungsprozess und die zunehmende Bedeutung von Design verstärken das Ungleichgewicht zwischen den Modehandelsketten in Europa und den Herstellern in den Entwicklungsländern. Für die Hersteller ist es aufgrund kultureller Distanz und einem Wissensvorsprung der westlichen Modeindustrie über Modetrends und Konsumenteneigenschaften kaum möglich, daran etwas zu ändern.

Details

show
hide
Language(s): deu - German
 Dates: 2007
 Publication Status: Published in print
 Pages: -
 Publishing info: -
 Table of Contents: -
 Rev. Type: -
 Identifiers: eDoc: 341285
 Degree: -

Event

show

Legal Case

show

Project information

show

Source 1

show
hide
Title: MPIfG Jahrbuch 2007-2008
Source Genre: Collected Edition
 Creator(s):
MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, Editor              
Affiliations:
-
Publ. Info: Köln : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung
Pages: - Volume / Issue: - Sequence Number: - Start / End Page: 67 - 72 Identifier: -