Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  The Transcending Power of Goods: Imaginative Value in the Economy

Beckert, J. (2011). The Transcending Power of Goods: Imaginative Value in the Economy. In J. Beckert, & P. Aspers (Eds.), The Worth of Goods: Valuation and Pricing in the Economy (pp. 106-128). Oxford: Oxford University Press.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Beitrag in Sammelwerk

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
mpifg_am_11_106.PDF (Verlagsversion), 9MB
 
Datei-Permalink:
-
Name:
mpifg_am_11_106.PDF
Beschreibung:
Full text
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Eingeschränkt (Max Planck Institute for the Study of Societies, MKGS; )
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
Beschreibung:
Full text via publisher
OA-Status:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Beckert, Jens1, Autor           
Affiliations:
1Soziologie des Marktes, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214556              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: goods, symbolic value, imaginative value, consumers, Emile Durkheim, totemistic religions, material objects, valuation, markets
 Zusammenfassung: This chapter examines the transcending power of goods by focusing on a specific form of symbolic value termed ‘imaginative value’. It first considers the question of what attracts consumers to the goods they purchase before turning to a discussion of the positional and imaginative sources of value, with special reference to the work of Emile Durkheim. Drawing upon Durkheim's analysis of totemistic religions, it then explores how the connection between material objects and values is created and maintained. It also addresses the issue of change in the symbolic valuation of objects, a phenomenon not observed in the sacred objects of religion. The chapter concludes by assessing the implications of the argument for investigating the valuation of goods on markets.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2011
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: eDoc: 571322
DOI: 10.1093/acprof:osobl/9780199594641.003.0005
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: The Worth of Goods: Valuation and Pricing in the Economy
Genre der Quelle: Sammelwerk
 Urheber:
Beckert, Jens1, Herausgeber           
Aspers, Patrik1, 2, Herausgeber           
Affiliations:
1 Soziologie des Marktes, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214556            
2 Stockholm University, Stockholm, Sweden, ou_persistent22            
Ort, Verlag, Ausgabe: Oxford : Oxford University Press
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 106 - 128 Identifikator: ISBN: 978-0-19-959464-1
ISBN: 978-0-19-959465-8
DOI: 10.1093/acprof:osobl/9780199594641.001.0001