Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  Relative clause comprehension revisited: commentary on Eisenberg (2002)

Kidd, E. (2003). Relative clause comprehension revisited: commentary on Eisenberg (2002). Journal of Child Language, 30(3), 671-679. doi:10.1017/S0305000903005683.

Item is

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Kidd, Evan1, Autor           
Affiliations:
1Department of Developmental and Comparative Psychology, Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology, Max Planck Society, ou_1497671              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Eisenberg (2002) presents data from an experiment investigating three- and four-year-old children's comprehension of restrictive relative clauses (RC). From the results she argues, contrary to Hamburger & Crain (1982), that children do not have discourse knowledge of the felicity conditions of RCs before acquiring the syntax of relativization. This note evaluates this conclusion on the basis of the methodology used, and proposes that an account of syntactic development needs to be sensitive to the real-time processing requirements acquisition places on the learner.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2007-08-072003-08
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: 9
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: eDoc: 125889
DOI: 10.1017/S0305000903005683
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Journal of Child Language
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 30 (3) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 671 - 679 Identifikator: -