Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  Gehirn, Musik, Plastizität und Entwicklung

Jentschke, S., & Koelsch, S. (2006). Gehirn, Musik, Plastizität und Entwicklung. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 9(5), 51-70.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel
Alternativer Titel : Brain, music, plasticity, and development

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
jentschke_gehirn.pdf (beliebiger Volltext), 2MB
Name:
jentschke_gehirn.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Jentschke, Sebastian1, Autor           
Koelsch, Stefan1, Autor           
Affiliations:
1Max Planck Research Group Neurocognition of Music, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, ou_634566              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: Relationship neuroscience/education science; Music; Brain; Learning; Plasticity
 Zusammenfassung: Brain, Music, Plasticity and Development Music is an important human ability, which tran - scends cultures and has been present already since prehistoric times. Perceiving and practicing music is an extremely challenging task for the brain, which necessitates numerous cognitive processes. Different levels of musical expertise enable us to investigate the impact of training and learning on the mastery of non-common competences. By this means it can be shown how the brain realizes func- tional and structural adaptation of exceptional challenges. Results of numerous studies show an- atomical and functional differences between mu- sicians and non-musicians. These differences can be observed at various levels during the percep- tion and production of music and certain pro- cesses run faster and more efficiently in musicians than in non-musicians. By observing the develop - ment of musical perception, there are signs that such processes become more efficient with a per - son’s age and that new competences can be gained, which lead to new or modified processes of perception and practice.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): deu - German
 Datum: 2006
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: eDoc: 293337
Anderer: P7293
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Zeitschrift für Erziehungswissenschaft
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Opladen : Verlag Leske + Budrich
Seiten: - Band / Heft: 9 (5) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 51 - 70 Identifikator: ISSN: 1434-663X
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/991042723500908