Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  Education

Busemeyer, M. R., & Nikolai, R. (2010). Education. In F. G. Castles, S. Leibfried, J. Lewis, H. Obinger, & C. Pierson (Eds.), The Oxford Handbook of the Welfare State (pp. 494-508). Oxford: Oxford University Press.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Beitrag in Sammelwerk

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
mpifg_am10_494.pdf (beliebiger Volltext), 223KB
 
Datei-Permalink:
-
Name:
mpifg_am10_494.pdf
Beschreibung:
Full text
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Eingeschränkt (Max Planck Institute for the Study of Societies, MKGS; )
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
Beschreibung:
Full text via publisher
OA-Status:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Busemeyer, Marius R.1, Autor           
Nikolai, Rita2, Autor
Affiliations:
1Institutioneller Wandel im gegenwärtigen Kapitalismus, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214549              
2Social Science Research Center, Berlin, Germany, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: Education; social policy; Organization for Economic Co-operation and Development; spending; decentralization; federalism; industrialized democracies
 Zusammenfassung: This article describes the relationship between education and social policy across the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD) region. It first provides an overview of the variety of education regimes in advanced industrialized democracies. Then, an analytical framework is presented, locating the political and institutional foundations of diverse development paths that helps make sense of the observed variation of education regimes. Analysis reveals that the observed spending patterns are related to and driven by differences in public and private spending on tertiary education. Moreover, some factors such as the state-church conflict appear to be more significant in the case of education, while others (decentralization and federalism) seem likely to influence the development of education in ways rather different from social policy.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2010
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: eDoc: 493077
DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199579396.003.0034
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: The Oxford Handbook of the Welfare State
Genre der Quelle: Sammelwerk
 Urheber:
Castles, Francis G.1, Herausgeber
Leibfried, Stephan2, Herausgeber
Lewis, Jane3, Herausgeber
Obinger, Herbert2, Herausgeber
Pierson, Christopher4, Herausgeber
Affiliations:
1 University of Edinburgh, UK, ou_persistent22            
2 University of Bremen, Germany, ou_persistent22            
3 London School of Economics (LSE), UK, ou_persistent22            
4 University of Nottingham, UK, ou_persistent22            
Ort, Verlag, Ausgabe: Oxford : Oxford University Press
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 494 - 508 Identifikator: ISBN: 978-0-19-957939-6
DOI: 10.1093/oxfordhb/9780199579396.001.0001

Quelle 2

einblenden:
ausblenden:
Titel: Transformations of the state
Genre der Quelle: Reihe
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: -