Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  Aktivitätsmuster im Gehirn: Unterschiede und Gemeinsamkeiten beim Verstehen von Erst- und Zweitsprache

Mueller, J. L., Rüschemeyer, S.-A., & Friederici, A. D. (2006). Aktivitätsmuster im Gehirn: Unterschiede und Gemeinsamkeiten beim Verstehen von Erst- und Zweitsprache. Neuroforum, 2, 176-184.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel
Alternativer Titel : Cerebral activation patterns: Differences and similarities between native and non-native language comprehension

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
mueller_aktivitaetsmuster.pdf (Verlagsversion), 2MB
 
Datei-Permalink:
-
Name:
mueller_aktivitaetsmuster.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Eingeschränkt (Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences, MLNP; )
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
eDoc_access: INSTITUT
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
Beschreibung:
-
OA-Status:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Mueller, Jutta L.1, Autor           
Rüschemeyer, Shirley-Ann1, Autor           
Friederici, Angela D.1, Autor           
Affiliations:
1Department Neuropsychology, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, ou_634551              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: Language; fMRI; ERP
 Zusammenfassung: Patterns of brain activity: Similarities and differences in first and second language comprehension. The capability to understand and use language is a uniquely human skill, the specific neural mechanisms of which remain largely elusive. In the past decade neuropsychologists and linguists have worked together to try to unravel some of the mysteries surrounding every day language processing. It has been shown with the help of neurophysiological measurements that the processing of language is broken down by the brain into linguistically relevant subcomponents (such as processing of grammati - cal structure or conceptual information). In the first part of this article we report on what neurophysiological research can tell us about how language is processed by the human brain. In the second part of the article we diverge to look at language processing in non-native speakers of a language. Specifically late learners of a second language provide an interesting background for looking at the plasticity of the human brain. Neurophysiological studies on non-native language processing are introduced and the results are discussed in the context of life long learning and development.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): deu - German
 Datum: 2006
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: eDoc: 286028
Anderer: P7244
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Neuroforum
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 2 Artikelnummer: - Start- / Endseite: 176 - 184 Identifikator: ISSN: 0947-0875
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/110978984249776