Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  Guided embodiment and potential applications of tutor systems in language instruction and rehabilitation

Macedonia, M., Hammer, F., & Weichselbaum, O. (2018). Guided embodiment and potential applications of tutor systems in language instruction and rehabilitation. Frontiers in Psychology, 9: 927. doi:10.3389/fpsyg.2018.00927.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Macedeonia_2018.pdf (Verlagsversion), 468KB
Name:
Macedeonia_2018.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Macedonia, Manuela1, 2, Autor           
Hammer, Florian3, Autor
Weichselbaum, Otto2, 4, Autor
Affiliations:
1Max Planck Research Group Neural Mechanisms of Human Communication, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, ou_634556              
2Department of Information Engineering, Johannes Kepler University, Linz, Austria, ou_persistent22              
3Linz Center of Mechatronics GmbH, Linz, Austria, ou_persistent22              
4Sew Systems GmbH, Linz, Austria, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: Aphasia therapy; Gesture production; Gesture recognition; Intelligent tutor system; Language instruction; Learning; Tutor systems
 Zusammenfassung: Intelligent tutor systems (ITSs) in mobile devices take us through learning tasks and make learning ubiquitous, autonomous, and at low cost (Nye, 2015). In this paper, we describe guided embodiment as an ITS essential feature for second language learning (L2) and aphasia rehabilitation (ARe) that enhances efficiency in the learning process. In embodiment, cognitive processes, here specifically language (re)learning are grounded in actions and gestures (Pecher and Zwaan, 2005; Fischer and Zwaan, 2008; Dijkstra and Post, 2015). In order to guide users through embodiment, ITSs must track action and gesture, and give corrective feed-back to achieve the users' goals. Therefore, sensor systems are essential to guided embodiment. In the next sections, we describe sensor systems that can be implemented in ITS for guided embodiment.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2017-11-092018-05-222018-06-13
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.3389/fpsyg.2018.00927
PMID: 29951017
PMC: PMC6008518
Anderer: eCollection 2018
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden: ausblenden:
Projektname : -
Grant ID : -
Förderprogramm : Austrian COMET-K2 program
Förderorganisation : Linz Center of Mechatronics GmbH (LCM)
Projektname : (Ultra)Sound Interfaces and Low Energy iNtegrated SEnsors / SILENSE
Grant ID : 737487
Förderprogramm : Horizon 2020
Förderorganisation : European Commission (EC)

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Frontiers in Psychology
  Kurztitel : Front Psychol
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Pully, Switzerland : Frontiers Research Foundation
Seiten: - Band / Heft: 9 Artikelnummer: 927 Start- / Endseite: - Identifikator: ISSN: 1664-1078
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/1664-1078