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  How the Eurobarometer Blurs the Line between Research and Propaganda

Höpner, M., & Jurczyk, B.(2015). How the Eurobarometer Blurs the Line between Research and Propaganda. Köln: Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung.

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 Creators:
Höpner, Martin1, Author           
Jurczyk, Bojan, Author
Affiliations:
1Politische Ökonomie der europäischen Integration, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1856345              

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 Abstract: This paper reviews Eurobarometer surveys from 1995 to 2010 and shows how Eurobarometer selects and frames questions in ways that systematically produce “integrationist” outcomes. The violations of the rules of good public opinion research concern incomprehensible, hypothetical, and knowledge-inadequate questions, unbalanced response options, insinuation and leading questions, context effects, and the strategic removal of questions that led to critical responses in previous Eurobarometer waves. It is highly unlikely that the violations happen unintentionally. Eurobarometer therefore blurs the line between research and propaganda.
 Abstract: Dieses Paper unterzieht die zwischen 1995 und 2010 durchgeführten Eurobarometer-Umfragen einer kritischen Überprüfung und weist nach, wie Fragen so ausgewählt und formuliert werden, dass sie zu „integrationistischen“ Ergebnissen führen. Die Verletzungen der Regeln guter Umfrageforschung betreffen die Nutzung von überkomplizierten, hypothetischen und wissensinadäquaten Fragen, die Vorgabe einseitig gepolter Antwortkategorien, Suggestivfragen, Kontexteffekte sowie die strategische Entfernung von Fragen, die in früheren Befragungswellen zu unerwünschten Ergebnissen führten. Es ist sehr unwahrscheinlich, dass diese Regelverletzungen unintendiert geschehen. Das Eurobarometer verwischt daher die Grenze zwischen Forschung und Propaganda.

Details

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Language(s): eng - English
 Dates: 2015-062015
 Publication Status: Issued
 Pages: IV, 18
 Publishing info: Köln : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung
 Table of Contents: 1 Introduction
Eurobarometer
Reactions to our original article
Structure of this paper
2 Previous research
3 Ten rules of good public opinion research
4 Violation of rules
Incomprehensibility, hypothetical questions, and questions that do not match the respondent’s knowledge
Double stimuli, unclear terminology, and inexact time references
Negative and positive response options
Insinuation and leading questions
Unbalanced response options
Contextual effects
5 Conclusion
References
 Rev. Type: Internal
 Identifiers: -
 Degree: -

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Legal Case

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Source 1

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Title: MPIfG Discussion Paper
Source Genre: Series
 Creator(s):
MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, Editor              
Affiliations:
-
Publ. Info: -
Pages: - Volume / Issue: 15/6 Sequence Number: - Start / End Page: - Identifier: ISSN: 0944-2073
ISSN: 1864-4325