日本語
 
Help Privacy Policy ポリシー/免責事項
  詳細検索ブラウズ

アイテム詳細

登録内容を編集ファイル形式で保存
 
 
ダウンロード電子メール
 前へ次へ 
  Games Real Actors Could Play: The Problem of Connectedness

Scharpf, F. W.(1990). Games Real Actors Could Play: The Problem of Connectedness. Köln: Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung.

Item is

基本情報

表示: 非表示:
資料種別: 報告書

ファイル

表示: ファイル
非表示: ファイル
:
mpifg_dp90_8.PDF (全文テキスト(全般)), 30MB
ファイルのパーマリンク:
https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0029-21F0-8
ファイル名:
mpifg_dp90_8.PDF
説明:
Full text open access
OA-Status:
閲覧制限:
公開
MIMEタイプ / チェックサム:
application/pdf / [MD5]
技術的なメタデータ:
著作権日付:
-
著作権情報:
-
CCライセンス:
-

関連URL

表示:
非表示:
説明:
New source: Scharpf, Fritz W. (1991). Games Real Actors Could Play: The Challenge of Complexity. Journal of Theoretical Politics, 3(3), 277-304.
OA-Status:

作成者

表示:
非表示:
 作成者:
Scharpf, Fritz W.1, 著者           
所属:
1Projektbereiche vor 1997, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214553              

内容説明

表示:
非表示:
キーワード: -
 要旨: This paper continues the examination, begun in MPIFG Discussion Paper 89/9, of the validity of game-theoretic explanations in empirical social science research. Assuming that real actors with bounded rationality would be unable to cope with the explosive complexity of n-person games, discussion focuses first on the conditions under which corporate actors and coalitions, as well as collective and even aggregate actors can be legitimately treated as unitary players. In addition, the importance of functional differentiation and ingroup-outgroup segmentation for the segregation of game-like interactions is explored. The paper concludes with . an examination. of the . capacity of hierarchical organization, and of network-like patterns of ongoing relationships, to reduce the complexity of, and to increase mutual predictability in, game-like interactions.
 要旨: In Fortsetzung von MPIFG Discussion Paper 89/9 untersucht der Aufsatz zunächst die Bedingungen, unter denen korporative Akteure, Koalitionen - von Akteuren, kollektive Akteure oder sogar bloße Aggregate von Akteuren in spieltheoretischen Erklärungen empirischer Sachverhalte legitimerweise als einheitliche "Spieler" behandelt werden können. Anschließend wird die Bedeutung segmenteller und funktionaler Differenzierung für die Erklärungskraft spieltheoretischer Analysen diskutiert. Abschließend untersucht der Aufsatz die relative Eignung von hierarchischen Organisationsformen und von dauerhaften Beziehungsnetzen zur Reduktion der Komplexität und zur Steigerung der wechselseitigen Erwartbarkeit in strategischen Interaktionen.

資料詳細

表示:
非表示:
言語: eng - English
 日付: 1990-081990
 出版の状態: 出版
 ページ: 65
 出版情報: Köln : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung
 目次: Abstract
I. INTRODUCTION: THE CHALLENGE OF COMPLEXITY
II. THE CONSTRUCTION OF UNITARY PLAYERS
1. Corporate Actors
2. Coalitions
3. Collective Actors
4. Aggregate Actors
III. THE SEGREGATION OF GAMES
1. The Need for Barriers Against Uncertainty
2. Ingroup-Outgroup Boundaries
3. Functional Boundaries
IV. PREDICTABILITY IN HIERARCHIES AND NETWORKS
1. Hierarchical Organization
2. Networks of Interaction
V. FURTHER IMPLICATIONS
Bibliography
 査読: 査読あり(内部)
 識別子(DOI, ISBNなど): eDoc: 493046
 学位: -

関連イベント

表示:

訴訟

表示:

Project information

表示:

出版物 1

表示:
非表示:
出版物名: MPIfG Discussion Paper
種別: 連載記事
 著者・編者:
MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, 編集者              
所属:
-
出版社, 出版地: -
ページ: - 巻号: 90/8 通巻号: - 開始・終了ページ: - 識別子(ISBN, ISSN, DOIなど): ISSN: 0944-2073
ISSN: 1864-4325