English
 
Help Privacy Policy Disclaimer
  Advanced SearchBrowse

Item

ITEM ACTIONSEXPORT
 
 
DownloadE-Mail
  Individual Policy Preferences for Vocational versus Academic Education: Micro Level Evidence for the Case of Switzerland

Busemeyer, M. R., Cattaneo, M. A., & Wolter, S. C.(2010). Individual Policy Preferences for Vocational versus Academic Education: Micro Level Evidence for the Case of Switzerland. Köln: Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung.

Item is

Files

show Files
hide Files
:
mpifg_dp10_11.pdf (Any fulltext), 996KB
Name:
mpifg_dp10_11.pdf
Description:
Full text open access
OA-Status:
Visibility:
Public
MIME-Type / Checksum:
application/pdf / [MD5]
Technical Metadata:
Copyright Date:
-
Copyright Info:
-
License:
-

Locators

show
hide
Description:
Contents
OA-Status:
Locator:
http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0012-4081-7 (Supplementary material)
Description:
New source: Busemeyer, Marius R., Cattaneo, Maria Alejandra, & Wolter, Stefan C. (2011). Individual Policy Preferences for Vocational Versus Academic Education: Microlevel Evidence for the Case of Switzerland. Journal of European Social Policy, 21(3), 253-273.
OA-Status:

Creators

show
hide
 Creators:
Busemeyer, Marius R.1, Author           
Cattaneo, Maria Alejandra, Author
Wolter, Stefan C., Author
Affiliations:
1Institutioneller Wandel im gegenwärtigen Kapitalismus, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214549              

Content

show
hide
Free keywords: -
 Abstract: This paper uses an original dataset from a survey conducted in Switzerland in 2007 to explore the dynamics of education policy preferences. This issue has largely been neglected so far as most studies on welfare state attitudes do not look at preferences for education. We argue that education policy preferences vary along two dimensions: the distribution of resources across different sectors of the education system (i.e. vocational training vs. academic education) and the level of investment in education both from public and private sources. With regard to the former, the findings suggest that individual educational experience matters most, i.e., individuals prefer to concentrate resources on those educational sectors that are closest to their own educational background. With regard to the second dimension, we find that affiliation to partisan ideologies matters much more than other variables. Proponents of the left demand more investment both from the state as well as from the private sector and oppose individual tuition fees.
 Abstract: Dieses Papier untersucht die Dynamik bildungspolitischer Präferenzen auf der Mikroebene. Dabei werden Daten aus einer eigenen Erhebung verwendet, die im Jahr 2007 in der Schweiz durchgeführt wurde. Die Untersuchung bildungspolitischer Präferenzen wurde in der einschlägigen Literatur zur Untersuchung von wohlfahrtsstaatlichen Einstellungen bisher vernachlässigt. Wir zeigen, dass bildungspolitische Präferenzen auf zwei Dimensionen zu verorten sind: zum einen die Verteilung von öffentlichen Mitteln auf verschiedene Bildungssektoren (berufliche vs. hochschulische Bildung) und zum anderen das Gesamtniveau der Bildungsausgaben. In Bezug auf die erste Dimension stellen wir fest, dass der individuelle Bildungshintergrund sehr prägend ist. Die Befragten unterstützten die Konzentration von öffentlichen Mitteln in denjenigen Bildungsbereichen, die sie aus der eigenen Bildungskarriere kennen. In Bezug auf die zweite Dimension lassen sich hingegen starke ideologische Effekte feststellen. Individuen, die sich ideologisch im linken Spektrum verorten, fordern mehr Bildungsausgaben vonseiten des Staates und des Privatsektors und lehnen Studiengebühren eher ab.

Details

show
hide
Language(s): eng - English
 Dates: 2010-112010
 Publication Status: Issued
 Pages: 34
 Publishing info: Köln : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung
 Table of Contents: 1 Introduction
2 Literature review
3 Theoretical framework
Income and educational background
Partisan identification
Institutions
4 Data and methods
5 Descriptive data
6 Empirical results
Which educational sector should receive more
public funding in the future?
Who should pay for the education costs?
7 Summary and conclusions
References
 Rev. Type: Internal
 Identifiers: eDoc: 499384
 Degree: -

Event

show

Legal Case

show

Project information

show

Source 1

show
hide
Title: MPIfG Discussion Paper
Source Genre: Series
 Creator(s):
Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung, Editor              
Affiliations:
-
Publ. Info: -
Pages: - Volume / Issue: 10/11 Sequence Number: - Start / End Page: - Identifier: ISSN: 0944-2073
ISSN: 1864-4325