日本語
 
Help Privacy Policy ポリシー/免責事項
  詳細検索ブラウズ

アイテム詳細

  Individual Policy Preferences for Vocational versus Academic Education: Micro Level Evidence for the Case of Switzerland

Busemeyer, M. R., Cattaneo, M. A., & Wolter, S. C. (2010). Individual Policy Preferences for Vocational versus Academic Education: Micro Level Evidence for the Case of Switzerland. MPIfG Discussion Paper, 10/11.

Item is

基本情報

表示: 非表示:
資料種別: 成果報告書

ファイル

表示: ファイル
非表示: ファイル
:
mpifg_dp10_11.pdf (全文テキスト(全般)), 996KB
ファイルのパーマリンク:
https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0012-42BF-2
ファイル名:
mpifg_dp10_11.pdf
説明:
Full text open access
OA-Status:
閲覧制限:
公開
MIMEタイプ / チェックサム:
application/pdf / [MD5]
技術的なメタデータ:
著作権日付:
-
著作権情報:
-
CCライセンス:
-

関連URL

表示:
非表示:
説明:
New source: Busemeyer, Marius R., Cattaneo, Maria Alejandra, & Wolter, Stefan C. (2011). Individual Policy Preferences for Vocational Versus Academic Education: Microlevel Evidence for the Case of Switzerland. Journal of European Social Policy, 21(3), 253-273.
OA-Status:

作成者

表示:
非表示:
 作成者:
Busemeyer, Marius R.1, 著者           
Cattaneo, Maria Alejandra, 著者
Wolter, Stefan C., 著者
所属:
1Institutioneller Wandel im gegenwärtigen Kapitalismus, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214549              

内容説明

表示:
非表示:
キーワード: -
 要旨: This paper uses an original dataset from a survey conducted in Switzerland in 2007 to explore the dynamics of education policy preferences. This issue has largely been neglected so far as most studies on welfare state attitudes do not look at preferences for education. We argue that education policy preferences vary along two dimensions: the distribution of resources across different sectors of the education system (i.e. vocational training vs. academic education) and the level of investment in education both from public and private sources. With regard to the former, the findings suggest that individual educational experience matters most, i.e., individuals prefer to concentrate resources on those educational sectors that are closest to their own educational background.
With regard to the second dimension, we find that affiliation to partisan ideologies
matters much more than other variables. Proponents of the left demand more
investment both from the state as well as from the private sector and oppose individual
tuition fees.
 要旨: Dieses Papier untersucht die Dynamik bildungspolitischer Präferenzen auf der Mikroebene. Dabei werden Daten aus einer eigenen Erhebung verwendet, die im Jahr 2007 in der Schweiz durchgeführt wurde. Die Untersuchung bildungspolitischer Präferenzen wurde in der einschlägigen Literatur zur Untersuchung von wohlfahrtsstaatlichen Einstellungen bisher vernachlässigt. Wir zeigen, dass bildungspolitische Präferenzen auf zwei Dimensionen zu verorten sind: zum einen die Verteilung von öffentlichen Mitteln auf verschiedene Bildungssektoren (berufliche vs. hochschulische Bildung) und zum anderen das Gesamtniveau der Bildungsausgaben. In Bezug auf die erste Dimension
stellen wir fest, dass der individuelle Bildungshintergrund sehr prägend ist. Die Befragten
unterstützten die Konzentration von öffentlichen Mitteln in denjenigen Bildungsbereichen, die sie aus der eigenen Bildungskarriere kennen. In Bezug auf die zweite Dimension lassen sich hingegen starke ideologische Effekte feststellen. Individuen, die sich ideologisch im linken Spektrum verorten, fordern mehr Bildungsausgaben vonseiten
des Staates und des Privatsektors und lehnen Studiengebühren eher ab.

資料詳細

表示:
非表示:
言語: eng - English
 日付: 2010-11
 出版の状態: 出版
 ページ: 34
 出版情報: Köln : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung
 目次: 1 Introduction
2 Literature review
3 Theoretical framework
Income and educational background
Partisan identification
Institutions
4 Data and methods
5 Descriptive data
6 Empirical results
Which educational sector should receive more
public funding in the future?
Who should pay for the education costs?
7 Summary and conclusions
References
 査読: 査読あり(内部)
 識別子(DOI, ISBNなど): eDoc: 499384
 学位: -

関連イベント

表示:

訴訟

表示:

Project information

表示:

出版物 1

表示:
非表示:
出版物名: MPIfG Discussion Paper
種別: 連載記事
 著者・編者:
Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung, 編集者              
所属:
-
出版社, 出版地: -
ページ: - 巻号: 10/11 通巻号: - 開始・終了ページ: - 識別子(ISBN, ISSN, DOIなど): ISSN: 0944-2073
ISSN: 1864-4325