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  The Social Order of Markets

Beckert, J. (2007). The Social Order of Markets. MPIfG Discussion Paper, 07/15.

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dp07-15.pdf (Any fulltext), 987KB
Name:
dp07-15.pdf
Description:
Full text open access
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Public
MIME-Type / Checksum:
application/pdf / [MD5]
Technical Metadata:
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-
Copyright Info:
-
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-

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Locator:
http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0012-43EA-7 (Supplementary material)
Description:
New source: Beckert, Jens (2009). The Social Order of Markets. Theory and Society, 38(3), 245-269.
OA-Status:

Creators

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 Creators:
Beckert, Jens1, Author           
Affiliations:
1Soziologie des Marktes, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214556              

Content

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Free keywords: -
 Abstract: In this article I develop a proposal for the theoretical vantage point of the sociology of markets, focusing on the problem of the social order of markets. The initial premise is that markets are highly demanding arenas of social interaction, which can only operate if three inevitable coordination problems are resolved. I define these coordination problems as the value problem, the problem of competition and the cooperation problem. I show that these problems can only be resolved based on stable reciprocal expectations on the part of market actors, which have their basis in the socio-structural, institutional and cultural embedding of markets. The sociology of markets aims to investigate how market action is structured by these macrostructures and to examine the change of institutions, networks and cultural frames of market action.
 Abstract: Dieses Discussion Paper stellt einen theoretischen Ansatz für die Marktsoziologie dar, in dessen Zentrum die Frage nach der sozialen Ordnung von Märkten steht. Ausgangspunkt der Argumentation ist, dass Märkte hochkomplexe Arenen sozialer Interaktionen sind, deren Funktionsweise nur dann gewährleistet ist, wenn drei unvermeidliche Koordinationsprobleme gelöst werden können: das Werteproblem, das Wettbewerbsproblem und das Kooperationsproblem. Die Argumentation zeigt, dass diese Probleme nur auf der Basis stabiler reziproker Erwartungen auf Seiten der Marktakteure lösbar sind, die in der soziostrukturellen, institutionellen und kulturellen Einbettung der Märkte wurzeln. Das Ziel der hier entworfenen Marktsoziologie ist herauszufinden, wie diese Makrostrukturen Handlungen von Marktakteuren prägen, und die Dynamik von Institutionen, Netzwerken und kulturellen Rahmungen des Markthandels zu analysieren.

Details

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Language(s): eng - English
 Dates: 2007-12-15
 Publication Status: Issued
 Pages: 31
 Publishing info: Köln : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung
 Table of Contents: 1 Introduction
2 The social order of markets
Information economics and the new institutional economics
The new economic sociology
3 Value, competition and cooperation as central coordination problems
The value problem
The problem of competition
The problem of cooperation
4 The dynamics of markets
5 Conclusion
 Rev. Type: Internal
 Identifiers: eDoc: 429795
 Degree: -

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Legal Case

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Project information

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Source 1

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Title: MPIfG Discussion Paper
Source Genre: Series
 Creator(s):
Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung, Editor              
Affiliations:
-
Publ. Info: -
Pages: - Volume / Issue: 07/15 Sequence Number: - Start / End Page: - Identifier: ISSN: 0944-2073
ISSN: 1864-4325