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  Learning to Act on World Trade: Preference Formation of Large Firms in the United States and the European Union

Woll, C.(2005). Learning to Act on World Trade: Preference Formation of Large Firms in the United States and the European Union. Köln: Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung.

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基本情報

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資料種別: 報告書

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mpifg_dp05_1.pdf (全文テキスト(全般)), 892KB
ファイルのパーマリンク:
https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0012-4D4D-8
ファイル名:
mpifg_dp05_1.pdf
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application/pdf / [MD5]
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 作成者:
Woll, Cornelia1, 著者           
所属:
1Institutioneller Wandel im gegenwärtigen Kapitalismus, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214549              

内容説明

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キーワード: -
 要旨: Lobbying by economic actors constitutes a central element of a large part of the literature on trade policy-making. However, it is mainly considered as "input" into the political system, which then aggregates the demand of different societal interests. As such inputs, the preferences of economic actors are often simply deduced from economic theory. This paper raises doubts about the usefulness of this analytical parsimony and tries to distinguish more clearly between stable interests, preferences and strategic choices. In particular, it suggests a model that clarifies how abstract interests are translated into concrete policy choices. By examining the lobbying carried out by service providers in the United States (US) and the European Union (EU) in telecommunications and air transport, it then shows that the deduction of trade policy preferences from economic theory does not account well for the general support of multilateral trade liberalization by EU service providers. In particular, changes in identity, causal beliefs and strategic environments in the US and the EU create a variety of lobbying choices that goes beyond the material incentives of trade liberalization. By studying the learning process and the constraints on lobbying imposed by political institutions, the paper suggests that even the political preferences of strong economic actors are sometimes more appropriately dealt with as endogenous to the trade policy process.
 要旨: Wirtschaftslobbying ist ein zentraler Bestandteil der Literatur zur Welthandelspolitik, da man davon ausgeht, dass Unternehmen Regierungsstrategien nachhaltig beeinflussen. Lobbying wird daher im Allgemeinen als "Input" in den politischen Prozess definiert. Unternehmensinteressen bilden einen Teil der "Nachfrage", die von Regierungen aggregiert und in politische Entscheidungen umgewandelt wird. Der Inhalt der wirtschaftspolitischen Interessen von Unternehmen wird dann in den meisten Fällen aus der Ökonomischen Theorie abgeleitet. Die Autorin des vorliegenden Discussion Papers hinterfragt die Zweckmäßigkeit einer solchen analytischen Vereinfachung und versucht, Interessen, Präferenzen und strategische Entscheidungen klarer voneinander abzugrenzen. Zu diesem Zweck wird ein Modell vorgestellt, das erklärt, wie abstrakte Interessen in konkrete politische Entscheidungen übersetzt werden. Eine Untersuchung der Lobbying-Praxis von Dienstleistungsfirmen in den Branchen Telekommunikation und Lufttransport in den USA und der Europäischen Union zeigt, dass rein materielle Anreize nicht ausreichen, die politischen Präferenzen von Dienstleistungsunternehmen der EU zu erklären. Neben den wirtschaftlichen Konsequenzen einer multilateralen Öffnung der Weltmärkte sind Identitätswandel, grundsätzliche Überzeugungen und die strategischen Grundbedingungen im jeweiligen Land für die Präferenzbildung der Unternehmen entscheidend. Das Papier kommt zu dem Ergebnis, dass Unternehmenspräferenzen nicht als gegeben angenommen werden können, sondern im Laufe des politischen Prozesses fortentwickelt werden.

資料詳細

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言語: eng - English
 日付: 2005-012005
 出版の状態: 出版
 ページ: 33
 出版情報: Köln : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung
 目次: 1 Introduction
On interests, preferences and strategies
2 Two cases of service trade liberalization
Multilateral liberalization of basic telecommunication services
Transatlantic liberalization of international air transport
Explaining the support for liberalization
3 Trade policy preference formation as a political process
Learning trade
Getting mobilized
4 Conclusion
References
 査読: 査読あり(内部)
 識別子(DOI, ISBNなど): eDoc: 270943
 学位: -

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出版物 1

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出版物名: MPIfG Discussion Paper
種別: 連載記事
 著者・編者:
Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung, 編集者              
所属:
-
出版社, 出版地: -
ページ: - 巻号: 05/1 通巻号: - 開始・終了ページ: - 識別子(ISBN, ISSN, DOIなど): ISSN: 0944-2073
ISSN: 1864-4325