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  Games Real Actors Could Play: The Problem of Connectedness

Scharpf, F. W. (1990). Games Real Actors Could Play: The Problem of Connectedness. MPIfG Discussion Paper, 90/8.

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mpifg_dp90_8.PDF (beliebiger Volltext), 30MB
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mpifg_dp90_8.PDF
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Full text open access
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
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-

Externe Referenzen

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externe Referenz:
http://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0012-5AEC-C (Ergänzendes Material)
Beschreibung:
New source: Scharpf, Fritz W. (1991). Games Real Actors Could Play: The Challenge of Complexity. Journal of Theoretical Politics, 3(3), 277-304.
OA-Status:

Urheber

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 Urheber:
Scharpf, Fritz W.1, Autor           
Affiliations:
1Projektbereiche vor 1997, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214553              

Inhalt

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Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: This paper continues the examination, begun in MPIFG Discussion Paper
89/9, of the validity of game-theoretic explanations in empirical social
science research. Assuming that real actors with bounded rationality would
be unable to cope with the explosive complexity of n-person games, discussion
focuses first on the conditions under which corporate actors and
coalitions, as well as collective and even aggregate actors can be legitimately
treated as unitary players. In addition, the importance of functional differentiation
and ingroup-outgroup segmentation for the segregation of game-like
interactions is explored. The paper concludes with . an examination. of the .
capacity of hierarchical organization, and of network-like patterns of
ongoing relationships, to reduce the complexity of, and to increase mutual
predictability in, game-like interactions.
 Zusammenfassung: In Fortsetzung von MPIFG Discussion Paper 89/9 untersucht der Aufsatz zunächst die Bedingungen, unter denen korporative Akteure, Koalitionen
- von Akteuren, kollektive Akteure oder sogar bloße Aggregate von Akteuren
in spieltheoretischen Erklärungen empirischer Sachverhalte legitimerweise als
einheitliche "Spieler" behandelt werden können. Anschließend wird die
Bedeutung segmenteller und funktionaler Differenzierung für die Erklärungskraft
spieltheoretischer Analysen diskutiert. Abschließend untersucht der Aufsatz die relative Eignung von hierarchischen Organisationsformen und von dauerhaften Beziehungsnetzen zur Reduktion der Komplexität und zur Steigerung der wechselseitigen Erwartbarkeit in strategischen Interaktionen.

Details

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Sprache(n): eng - English
 Datum: 1990-08
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: 65
 Ort, Verlag, Ausgabe: Köln : Max-Planck-Institut für Gesellschaftsforschung
 Inhaltsverzeichnis: Abstract
I. INTRODUCTION: THE CHALLENGE OF COMPLEXITY
II. THE CONSTRUCTION OF UNITARY PLAYERS
1. Corporate Actors
2. Coalitions
3. Collective Actors
4. Aggregate Actors
III. THE SEGREGATION OF GAMES
1. The Need for Barriers Against Uncertainty
2. Ingroup-Outgroup Boundaries
3. Functional Boundaries
IV. PREDICTABILITY IN HIERARCHIES AND NETWORKS
1. Hierarchical Organization
2. Networks of Interaction
V. FURTHER IMPLICATIONS
Bibliography
 Art der Begutachtung: Interne Begutachtung
 Identifikatoren: eDoc: 493046
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

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Entscheidung

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Projektinformation

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Quelle 1

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Titel: MPIfG Discussion Paper
Genre der Quelle: Reihe
 Urheber:
MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, Herausgeber              
Affiliations:
-
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 90/8 Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: ISSN: 0944-2073
ISSN: 1864-4325