Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Exploiting Temporal Coherence in Final Gathering for Dynamic Scenes

Tawara, T., Myszkowski, K., & Seidel, H.-P. (2004). Exploiting Temporal Coherence in Final Gathering for Dynamic Scenes. In D. Cohen-Or, L. Jain, & N. Magnenat-Thalmann (Eds.), Proceedings of the 2004 Computer Graphics International Conference (pp. 110-119). Los Alamitos, USA: IEEE.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
CGI2004_tawara.pdf (Preprint), 2MB
Name:
CGI2004_tawara.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Keine Angabe
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
© IEEE, 2004. This is the author's version of the work. It is posted here for your personal use. Not for redistribution. The definitive Version of Record was published in 10.1109/CGI.2004.1309199.
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Tawara, Takehiro1, Autor           
Myszkowski, Karol1, Autor           
Seidel, Hans-Peter1, Autor                 
Affiliations:
1Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society, ou_40047              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Efficient global illumination computation in dynamically
changing environments is an important practical
problem. In high-quality animation rendering
costly "final gathering" technique is commonly
used. We extend this technique into temporal domain
by exploiting coherence between the subsequent frames.
For this purpose we store previously computed
incoming radiance samples and refresh them evenly in space and
time using some aging criteria. The approach is
based upon a two-pass photon mapping algorithm with irradiance
cache, but it can be applied also in other gathering methods. The
algorithm significantly reduces the cost of expensive indirect
lighting computation and suppresses temporal aliasing
with respect to the state of the art frame-by-frame
rendering techniques.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2005-04-272004
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: eDoc: 231897
BibTex Citekey: Tawara-et-al_CGI04
DOI: 10.1109/CGI.2004.1309199
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:
ausblenden:
Titel: Computer Graphics International 2004
Veranstaltungsort: Crete, Greece
Start-/Enddatum: 2004-06-16 - 2004-06-19

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Proceedings of the 2004 Computer Graphics International Conference
  Kurztitel : CGI 2004
Genre der Quelle: Konferenzband
 Urheber:
Cohen-Or, Daniel1, Herausgeber
Jain, Lakhmi1, Herausgeber
Magnenat-Thalmann, Nadia1, Herausgeber
Affiliations:
1 External Organizations, ou_persistent22            
Ort, Verlag, Ausgabe: Los Alamitos, USA : IEEE
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 110 - 119 Identifikator: ISBN: 0-7695-2171-1