Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Dynamic Refinement of Deformable Triangle Meshes for Rendering

Kähler, K., Haber, J., & Seidel, H.-P. (2001). Dynamic Refinement of Deformable Triangle Meshes for Rendering. In H.-H.-S. Ip, N. Magnenat-Thalmann, R. W. H. Lau, & T.-S. Chua (Eds.), Proceedings Computer Graphics International 2001 (pp. 285-290). Los Alamitos, USA: IEEE.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
CGI2001.pdf (Preprint), 892KB
Name:
CGI2001.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Keine Angabe
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
© IEEE, 2001. This is the author's version of the work. It is posted here for your personal use. Not for redistribution. The definitive Version of Record was published in 10.1109/CGI.2001.934685.
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Kähler, Kolja1, Autor           
Haber, Jörg1, Autor           
Seidel, Hans-Peter1, Autor                 
Affiliations:
1Computer Graphics, MPI for Informatics, Max Planck Society, ou_40047              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: We present a method to adaptively refine an irregular triangle mesh
as it deforms in real-time. The method increases surface smoothness
in regions of high deformation by splitting triangles in a fashion
similar to one or two steps of Loop subdivision. The refinement is
computed for an arbitrary triangle mesh and the subdivided triangles
are simply passed to the rendering engine, leaving the mesh itself
unchanged. The algorithm can thus be easily plugged into existing
systems to enhance visual appearance of animated meshes. The
refinement step has very low computational overhead and is easy to
implement. We demonstrate the use of the algorithm in our
physics-based facial animation system.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2010-03-122001
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: eDoc: 520197
URI: http://www.mpi-sb.mpg.de/resources/FAM/publ/cgi2001.pdf
Anderer: Local-ID: C125675300671F7B-CBF911A5EF6D5F6CC1256A71003B9B2D-Kaehler:DRDTMR
DOI: 10.1109/CGI.2001.934685
BibTex Citekey: Kähler-et-al_CGI01
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:
ausblenden:
Titel: Computer Graphics International Conference 2001
Veranstaltungsort: Hong Kong, China
Start-/Enddatum: 2001-07-06 - 2001-07-06

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Proceedings Computer Graphics International 2001
Genre der Quelle: Konferenzband
 Urheber:
Ip, Horace Ho-Shing1, Herausgeber
Magnenat-Thalmann, Nadia1, Herausgeber
Lau, Rynson W. H.1, Herausgeber
Chua, Tat-Seng1, Herausgeber
Affiliations:
1 External Organizations, ou_persistent22            
Ort, Verlag, Ausgabe: Los Alamitos, USA : IEEE
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 285 - 290 Identifikator: ISBN: 0-7695-1007-8