Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Using theory of mind

Liszkowski, U. (2013). Using theory of mind. Child Development Perspectives, 7, 104-109. doi:10.1111/cdep.12025.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Liszkowski_cdep12025.pdf (Verlagsversion), 506KB
Name:
Liszkowski_cdep12025.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Liszkowski, Ulf1, 2, 3, Autor           
Affiliations:
1Communication Before Language, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_55208              
2Radboud University Nijmegen, The Netherlands, ou_persistent22              
3University of Hamburg, Germany, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: The ability to flexibly predict others' behaviors has been ascribed to a theory of mind (ToM) system. Most research has focused on formal conceptual definitions of such a system, and the question of whom to credit with a ToM. In this article, I suggest shifting perspective from formal definitions to a usage-based approach. This approach views action within human interaction as central to the emergence and continuous development of the ability to flexibly predict others' behaviors. Addressing the current debate about whether infants have a ToM, I illustrate how infants use flexible action expectations to interact with others appropriately. I also discuss the continuous development of ToM and its natural structure from a usage-based perspective.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2012201220132013
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1111/cdep.12025
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Child Development Perspectives
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Wiley
Seiten: - Band / Heft: 7 Artikelnummer: - Start- / Endseite: 104 - 109 Identifikator: ISSN: 1750-8592
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/1000000000277650