Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  How “small” is “starting small” for learning hierarchical centre-embedded structures?

Lai, J., & Poletiek, F. H. (2013). How “small” is “starting small” for learning hierarchical centre-embedded structures? Journal of Cognitive Psychology, 25, 423-435. doi:10.1080/20445911.2013.779247.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Lai_Poletiek_JCP_2013.pdf (Verlagsversion), 391KB
Name:
Lai_Poletiek_JCP_2013.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Lai, Jun1, Autor
Poletiek, Fenna H.1, 2, Autor           
Affiliations:
1Department of Cognitive Psychology, Faculty of Social and Behavioural Sciences, Leiden University, NL, ou_persistent22              
2Neurobiology of Language Department, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_792551              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Hierarchical centre-embedded structures pose a large difficulty for language learners due to their complexity. A recent artificial grammar learning study (Lai & Poletiek, 2011) demonstrated a starting-small (SS) effect, i.e., staged-input and sufficient exposure to 0-level-of-embedding exemplars were the critical conditions in learning AnBn structures. The current study aims to test: (1) a more sophisticated type of SS (a gradually rather than discretely growing input), and (2) the frequency distribution of the input. The results indicate that SS optimally works under other conditional cues, such as a skewed frequency distribution with simple stimuli being more numerous than complex ones.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2012-02-2420132013
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1080/20445911.2013.779247
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Journal of Cognitive Psychology
  Kurztitel : J Cogn Psychol
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Hove : Psychology Press
Seiten: - Band / Heft: 25 Artikelnummer: - Start- / Endseite: 423 - 435 Identifikator: ISSN: 2044-5911
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/2044-5911