Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  BMW: Mastering the Crises with "New Efficiency?"

Pries, L., & Seeliger, M. (2014). BMW: Mastering the Crises with "New Efficiency?". In D. C. Wood (Ed.), Production, Consumption, Business and the Economy: Structrual Ideals and Moral Realities (pp. 187-208). Bingley: Emerald. doi:10.1108/S0190-128120140000034006.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Beitrag in Sammelwerk

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
REA_34_2014_Seeliger.pdf (beliebiger Volltext), 341KB
Name:
REA_34_2014_Seeliger.pdf
Beschreibung:
Full text open access
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
externe Referenz:
https://doi.org/10.1108/S0190-128120140000034006 (Verlagsversion)
Beschreibung:
Full text open access via publisher
OA-Status:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Pries, Ludger1, Autor
Seeliger, Martin2, Autor           
Affiliations:
1Ruhr-Universität Bochum, Germany, ou_persistent22              
2International Max Planck Research School on the Social and Political Constitution of the Economy, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214550              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: Automobile industry; business system; financial crisis; BMW
 Zusammenfassung: Purpose Make a contribution on company business models and typical reactions to economic crises. Design/methodology/approach Media-analysis-based case study. Findings Crisis is handled through drawing on a strategy deriving from the typical features of the company; through the crisis these features are even intensified. Research limitations/implications Multinational companies are complex and only transparent to a small degree; the empirical data therefore rests on a database with articles. Social implications Social implications can be seen at the BMW as a functioning example for social partnership as a form of economic embeddedness at the societal level.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2014-10-102014
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.1108/S0190-128120140000034006
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Production, Consumption, Business and the Economy: Structrual Ideals and Moral Realities
Genre der Quelle: Sammelwerk
 Urheber:
Wood, Donald C., Herausgeber
Affiliations:
-
Ort, Verlag, Ausgabe: Bingley : Emerald
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 187 - 208 Identifikator: ISBN: 978-1-78441-056-8

Quelle 2

einblenden:
ausblenden:
Titel: Research in Economic Anthropology
Genre der Quelle: Reihe
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 34 Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: ISSN: 0190-1281