Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Demonstratives in cross-linguistic perspective

Levinson, S. C., Cutfield, S., Dunn, M., Enfield, N. J., & Meira, S. (Eds.). (2018). Demonstratives in cross-linguistic perspective. Cambridge: Cambridge University Press.

Item is

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Levinson, Stephen C.1, Herausgeber           
Cutfield, S., Herausgeber
Dunn, M., Herausgeber
Enfield, N. J., Herausgeber
Meira, S., Herausgeber
Affiliations:
1Language and Cognition Department, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_792548              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Demonstratives play a crucial role in the acquisition and use of language. Bringing together a team of leading scholars this detailed study, a first of its kind, explores meaning and use across fifteen typologically and geographically unrelated languages to find out what cross-linguistic comparisons and generalizations can be made, and how this might challenge current theory in linguistics, psychology, anthropology and philosophy. Using a shared experimental task, rounded out with studies of natural language use, specialists in each of the languages undertook extensive fieldwork for this comparative study of semantics and usage. An introduction summarizes the shared patterns and divergences in meaning and use that emerge.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 20162018-07
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: 402 p.
 Ort, Verlag, Ausgabe: Cambridge : Cambridge University Press
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: ISBN: 978-1-108-42428-8
DOI: 10.1017/9781108333818
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle

einblenden: