Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Individual differences in children's corepresentation of self and other in joint action

Milward, S. J., Kita, S., & Apperly, I. A. (2017). Individual differences in children's corepresentation of self and other in joint action. Child Development, 88(3), 964-978. doi:10.1111/cdev.12693.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Milward_Individual_ChildDev_2017.pdf (Verlagsversion), 159KB
Name:
Milward_Individual_ChildDev_2017.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Hybrid
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
2017
Copyright Info:
This is an open access article under the terms of the Creative Commons Attribution License, which permits use, distribution and reproduction in any medium, provided the original work is properly cited.
:
Milward_Individual_ChildDev_2017_Suppl.docx (Ergänzendes Material), 82KB
Name:
Milward_Individual_ChildDev_2017_Suppl.docx
Beschreibung:
-
OA-Status:
Hybrid
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
2017
Copyright Info:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Milward, Sophie J.1, Autor           
Kita, Sotaro, Autor
Apperly, Ian A., Autor
Affiliations:
1Department of Developmental and Comparative Psychology, Max Planck Institute for Evolutionary Anthropology, Max Planck Society, ou_1497671              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Previous research has shown that children aged 4–5 years, but not 2–3 years, show adult-like interference from a partner when performing a joint task (Milward, Kita, & Apperly, 2014). This raises questions about the cognitive skills involved in the development of such “corepresentation (CR)” of a partner (Sebanz, Knoblich, & Prinz, 2003). Here, individual differences data from one hundred and thirteen 4- to 5-year-olds showed theory of mind (ToM) and inhibitory control (IC) as predictors of ability to avoid CR interference, suggesting that children with better ToM abilities are more likely to succeed in decoupling self and other representations in a joint task, while better IC is likely to help children avoid interference from a partner's response when selecting their own response on the task.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2017
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1111/cdev.12693
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Child Development
  Alternativer Titel : Child Dev
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 88 (3) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 964 - 978 Identifikator: ISBN: 1467-8624