Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Developmental psycholinguistics teaches us that we need multi-method, not single-method, approaches to the study of linguistic representation. Commentary on Branigan and Pickering "An experimental approach to linguistic representation"

Rowland, C. F., & Monaghan, P. (2017). Developmental psycholinguistics teaches us that we need multi-method, not single-method, approaches to the study of linguistic representation. Commentary on Branigan and Pickering "An experimental approach to linguistic representation". Behavioral and Brain Sciences, 40: e308. doi:10.1017/S0140525X17000565.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Rowland_Monaghan_2017.pdf (Verlagsversion), 2MB
Name:
Rowland_Monaghan_2017.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Rowland, Caroline F.1, Autor           
Monaghan, Padraic2, 3, 4, Autor           
Affiliations:
1Language Development Department, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_2340691              
2Research Affiliates, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_2344700              
3Psychology of Language Department, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, Nijmegen, NL, ou_792545              
4ESRC LuCiD Centre, Department of Psychology, Lancaster University, Lancaster, UK , ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: In developmental psycholinguistics, we have, for many years, been generating and testing theories that propose both descriptions of adult representations and explanations of how those representations develop. We have learnt that restricting ourselves to any one methodology yields only incomplete data about the nature of linguistic representations. We argue that we need a multi-method approach to the study of representation.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 20172017
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1017/S0140525X17000565
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Behavioral and Brain Sciences
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: New York : Cambridge University Press.
Seiten: - Band / Heft: 40 Artikelnummer: e308 Start- / Endseite: - Identifikator: ISSN: 0140-525X
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/954925341730