Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  The effect of social network size on hashtag adoption on Twitter

Monster, I., & Lev-Ari, S. (2018). The effect of social network size on hashtag adoption on Twitter. Cognitive Science. Advance online publication. doi:10.1111/cogs.12675.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Monster_LevAri_2018.pdf (Verlagsversion), 128KB
Name:
Monster_LevAri_2018.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Monster, Iris1, Autor
Lev-Ari, Shiri2, 3, Autor           
Affiliations:
1Radboud University, ou_persistent22              
2Royal Holloway University of London, ou_persistent22              
3Psychology of Language Department, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_792545              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Propagation of novel linguistic terms is an important aspect of language use and language
change. Here, we test how social network size influences people’s likelihood of adopting novel
labels by examining hashtag use on Twitter. Specifically, we test whether following fewer Twitter
users leads to more varied and malleable hashtag use on Twitter , because each followed user is
ascribed greater weight and thus exerts greater influence on the following user. Focusing on Dutch
users tweeting about the terrorist attack in Brussels in 2016, we show that people who follow
fewer other users use a larger number of unique hashtags to refer to the event, reflecting greater
malleability and variability in use. These results have implications for theories of language learning, language use, and language change.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2018-07-202018-09-21
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1111/cogs.12675
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Cognitive Science. Advance online publication
  Andere : Cognitive Science
  Andere : WIRES Cognitive Science
  Kurztitel : Wiley Interdiscip Rev Cogn Sci
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: ISSN: 1939-5078
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/1939-5078