Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Anne Young’s introduction to music (1803): Pedagogical, speculative, and ludic music theory

Raz, C. (2018). Anne Young’s introduction to music (1803): Pedagogical, speculative, and ludic music theory. SMT-V: The Society for Music Theory Videocast Journal, 4.3. doi:10.30535/smtv.4.3.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Raz, Carmel1, Autor           
Affiliations:
1Research Group Histories of Music, Mind, and Body, Max Planck Institute for Empirical Aesthetics, Max Planck Society, ou_3006892              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: history of music theory, history of music pedagogy, educational games, women in music theory
 Zusammenfassung: Though ostensibly designed to explain a set of pedagogical games geared toward children, An Introduction to Music (1803)—a treatise by the Scottish music theorist Anne Young (1756-1827)—advances some intriguing ideas that touch on advanced music theoretic concepts. This video explores these concepts, along with impact of the author’s gender on the nature and reception of her treatise.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2018-10
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.30535/smtv.4.3
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: SMT-V: The Society for Music Theory Videocast Journal
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: 4.3 Start- / Endseite: - Identifikator: -