Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Second language acquisition influences the processing of number words

Macizo, P., Herrera, A., Román, P. E., & Martín, M. C. (2010). Second language acquisition influences the processing of number words. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 9, 1128-1134. doi:10.1016/j.sbspro.2010.12.295.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Konferenzbeitrag

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Macizo_2010.pdf (Verlagsversion), 274KB
Name:
Macizo_2010.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Macizo, Pedro1, Autor
Herrera, Amparo1, Autor
Román, Patricia E.2, Autor           
Martín, María Cruz1, Autor
Affiliations:
1External Organizations, ou_persistent22              
2Department Neuropsychology, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, ou_634551              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: Second language acquisition; Number cognition; Bilingualism; Two-digit number processing; Number comparison task
 Zusammenfassung: We evaluated whether learning a second language (L2) influences the processing of numerical information. A group of German/English bilinguals with high/low L2 fluency performed two-digit number comparison tasks while the unit-decade compatibility was evaluated. All participants presented compatibility effect with Arabic digits regardless of their L2 learning stage. However, low fluency bilinguals performed verbal number comparison as monolinguals (regular compatibility effect in German, reverse compatibility effect in English) while fluent bilinguals with intensive experience in L2 learning did not show compatibility effects in either German or English. These results suggest that L2 learning determines the processing of two-digit number words.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2011-01-262010
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1016/j.sbspro.2010.12.295
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:
ausblenden:
Titel: World Conference on Learning, Teaching and Administration Papers
Veranstaltungsort: Cairo, Egypt
Start-/Enddatum: 2010-10-29 - 2010-10-31

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Procedia - Social and Behavioral Sciences
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Amsterdam : Elsevier
Seiten: - Band / Heft: 9 Artikelnummer: - Start- / Endseite: 1128 - 1134 Identifikator: ISSN: 1877-0428
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/1877-0428