Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Biology of Learning in Nonhuman Mammals: Group Report

Holland, P., Bolles, R., Changeux, J.-P., Gibbon, J., Menzel, E., Mishkin, M., et al. (1984). Biology of Learning in Nonhuman Mammals: Group Report. In P. Marler, & H. Terrace Z (Eds.), The Biology of Learning: Report of the Dahlem Workshop on the Biology of Learning Berlin, 1983, October 23–28 (pp. 533-551). Berlin, Germany: Springer.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Konferenzbeitrag

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
Beschreibung:
-
OA-Status:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Holland, PC, Autor
Bolles, RC, Autor
Changeux, J-P, Autor
Gibbon, J, Autor
Menzel, EW, Autor
Mishkin, M, Autor
Rauschecker, JP1, 2, Autor           
Revusky, S, Autor
Shettleworth, SJ, Autor
Singer, WJ, Autor
Terrace, HS, Autor
Werka, TF, Autor
Zielinski, K, Autor
Affiliations:
1Former Department Structure and Function of Natural Nerve-Net , Max Planck Institute for Biological Cybernetics, Max Planck Society, ou_1497803              
2Max Planck Institute for Biological Cybernetics, Max Planck Society, Spemannstrasse 38, 72076 Tübingen, DE, ou_1497794              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Given the uncertainty about what was to be reconciled with what, our first order of business was to outline various notions of learning theory and of natural behavior, and then to consider questions of reconciliation or interaction. Subsequent discussions a) distinguished between learning as a general process and as a set of particular specialized adaptations, b) examined the study of cognitive processes and complex learning, c) considered the role of neurobiology in providing a common ground for learning theory and natural behavior approaches and in providing reasonable working mechanisms for learning and memory phenomena, and d) compared plasticity in development and learning.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n):
 Datum: 1984
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.1007/978-3-642-70094-1_26
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:
ausblenden:
Titel: Dahlem Workshop on the Biology of Learning
Veranstaltungsort: Berlin, Germany
Start-/Enddatum: 1983-10-23 - 1983-10-28

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: The Biology of Learning: Report of the Dahlem Workshop on the Biology of Learning Berlin, 1983, October 23–28
Genre der Quelle: Konferenzband
 Urheber:
Marler, P, Herausgeber
Terrace Z, HS, Herausgeber
Affiliations:
-
Ort, Verlag, Ausgabe: Berlin, Germany : Springer
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 533 - 551 Identifikator: ISBN: 3-540-13923-0

Quelle 2

einblenden:
ausblenden:
Titel: Dahlem Workshop Reports
Genre der Quelle: Reihe
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 29 Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: -