Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Development for the Center and Civilization for the Periphery: The First Globalization, Racial Exclusion and Regional School Development in Colombia

España Eljaiek, I. R. (2019). Development for the Center and Civilization for the Periphery: The First Globalization, Racial Exclusion and Regional School Development in Colombia. In D. Mitch, & G. Cappelli (Eds.), Globalization and the Rise of Mass Education (pp. 129-159). Cham: Palgrave Macmillan. doi:10.1007/978-3-030-25417-9_5.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Beitrag in Sammelwerk

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
mpifg_am19_129.pdf (beliebiger Volltext), 744KB
 
Datei-Permalink:
-
Name:
mpifg_am19_129.pdf
Beschreibung:
Full text
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Eingeschränkt (Max Planck Institute for the Study of Societies, MKGS; )
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
externe Referenz:
https://doi.org/10.1007/978-3-030-25417-9_5 (Verlagsversion)
Beschreibung:
Full text via publisher
OA-Status:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
España Eljaiek, Irina Rosa1, 2, Autor           
Affiliations:
1Projekte von Gastwissenschaftlern und Postdoc-Stipendiaten, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, ou_1214554              
2Universidad EAFIT, Medellín, Colombia, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: Racial exclusion, first globalization, tropical periphery, extractivsim
 Zusammenfassung: This chapter shows how the persistence of racism prevented some Colombian regions from transferring the benefits of the first globalization to better performance in education. Colombian education realized a slow but consistent rise after the second half of the nineteenth century and through the mid-twentieth century. However, subnational differences in education performance tended to increase during this period. Using quantitative and qualitative evidence, the chapter shows that the export boom had a differential impact on subnational education because of the reproduction of racism. Specifically, in those regions with a larger proportion of non-white population, national and subnational elites implemented racist educational projects that did not favor the transfer of the benefits of the first globalization to better levels of education for the non-white majority.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2019-10-252019
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.1007/978-3-030-25417-9_5
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Globalization and the Rise of Mass Education
Genre der Quelle: Sammelwerk
 Urheber:
Mitch, David1, Herausgeber
Cappelli, Gabriele2, Herausgeber
Affiliations:
1 Department of Economics, University of Maryland, Baltimore, USA, ou_persistent22            
2 Department of Economics and Statistics, University of Siena, Italy, ou_persistent22            
Ort, Verlag, Ausgabe: Cham : Palgrave Macmillan
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 129 - 159 Identifikator: ISBN: 978-3-030-25416-2
ISBN: 978-3-030-25417-9
DOI: 10.1007/978-3-030-25417-9

Quelle 2

einblenden:
ausblenden:
Titel: Palgrave Studies in Economic History
Genre der Quelle: Reihe
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: -