Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Preschoolers’ motivation to over‐imitate humans and robots

Schleihauf, H., Hoehl, S., Tsvetkova, N., König, A., Mombaur, K., & Pauen, S. (2020). Preschoolers’ motivation to over‐imitate humans and robots. Child Development. doi:10.1111/cdev.13403.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Schleihauf_2020.pdf (Verlagsversion), 602KB
Name:
Schleihauf_2020.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Hybrid
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Schleihauf, Hanna1, 2, 3, 4, Autor           
Hoehl, Stefanie1, 5, Autor           
Tsvetkova, Neli6, Autor
König, Alexander7, Autor
Mombaur, Katja7, 8, Autor
Pauen, Sabina7, Autor
Affiliations:
1Max Planck Research Group Early Social Cognition, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, ou_2355694              
2University of California, Berkeley, CA, USA, ou_persistent22              
3German Primate Center, Göttingen, Germany, ou_persistent22              
4Georg August University, Göttingen, Germany, ou_persistent22              
5University Vienna, Austria, ou_persistent22              
6New Bulgarian University, Sofia, Republic of Bulgaria, ou_persistent22              
7University of Heidelberg, Germany, ou_persistent22              
8University of Waterloo, ON, Canada, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: From preschool age, humans tend to imitate causally irrelevant actions-they over-imitate. This study investigated whether children over-imitate even when they know a more efficient task solution and whether they imitate irrelevant actions equally from a human compared to a robot model. Five-to-six-year-olds (N = 107) watched either a robot or human retrieve a reward from a puzzle box. First a model demonstrated an inefficient (Trial 1), then an efficient (Trial 2), then again the inefficient strategy (Trial 3). Subsequent to each demonstration, children copied whichever strategy had been demonstrated regardless of whether the model was a human or a robot. Results indicate that over-imitation can be socially motivated, and that humanoid robots and humans are equally likely to elicit this behavior.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2020-08-27
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.1111/cdev.13403
Anderer: online ahead of print
PMID: 32856290
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden: ausblenden:
Projektname : -
Grant ID : HO 4342/8‐1
Förderprogramm : -
Förderorganisation : Deutsche Forschungsgemeinschaft

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Child Development
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Blackwell Publishing Limited
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: ISSN: 0009-3920
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/954925390257