Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Learning rules

Dayan, P. (2020). Learning rules. Current Biology, 30(21), R1289-R1290. doi:10.1016/j.cub.2020.09.041.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
Beschreibung:
-
OA-Status:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Dayan, P1, 2, Autor           
Affiliations:
1Department of Computational Neuroscience, Max Planck Institute for Biological Cybernetics, Max Planck Society, ou_3017468              
2Max Planck Institute for Biological Cybernetics, Max Planck Society, Spemannstrasse 38, 72076 Tübingen, DE, ou_1497794              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Why we learn, what we learn, what the conditions are under which we learn, how the learning happens, and what the answers to these questions imply about how we should teach are the topics of this urgent, compelling, and highly multidisciplinary book by Stanislas Dehaene. He is one of the world’s most storied and celebrated cognitive scientists and cognitive neuroscientists. Along the way, we get to enjoy some mental gymnastics concerning the joint roles of nature and nurture, a wealth of revealing and sometimes heart-wrenching individual examples, and a glimpse into the potential potency but current impoverishment of machine learning systems.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n):
 Datum: 2020-11
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.1016/j.cub.2020.09.041
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Current Biology
  Andere : Curr. Biol.
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: London, UK : Cell Press
Seiten: - Band / Heft: 30 (21) Artikelnummer: - Start- / Endseite: R1289 - R1290 Identifikator: ISSN: 0960-9822
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/954925579107