Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Educating Economists: A New Curriculum

Skidelsky, R. (2019). Educating Economists: A New Curriculum. Talk presented at Öffentlicher Vortrag am MPIfG. Köln. 2019-10-23.

Item is

Dateien

ausblenden: Dateien
:
mpifg_v19_2310.mp4 (Ergänzendes Material), 62MB
Name:
mpifg_v19_2310.mp4
Beschreibung:
Complete lecture recording
OA-Status:
Keine Angabe
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
video/mp4 / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

ausblenden:
 Urheber:
Skidelsky, Robert1, Autor
Affiliations:
1Warwick University, ou_persistent22              

Inhalt

ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Two things that are wrong with the current education of economics students are (a) the scientific pretensions and (b) the narrowness of the curriculum. The two reinforce each other, implying that, because economics is the “queen of the social sciences” (Samuelson), economists do not need to bother with other social science and humanities disciplines like sociology, psychology, politics, history, and so on. Their own efforts to understand human behavior are crippled by their commitment to methodological individualism and utility maximization. So what should the ideal education of an economist be?

Details

ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2019
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: -
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

ausblenden:
Titel: Öffentlicher Vortrag am MPIfG
Veranstaltungsort: Köln
Start-/Enddatum: 2019-10-23

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

ausblenden:
Titel: Öffentlicher Vortrag am MPIfG
Genre der Quelle: Reihe
 Urheber:
MPI for the Study of Societies, Max Planck Society, Herausgeber              
Affiliations:
-
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: -