Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  Dissociating representations of time and number in reinforcement-rate learning by deletion of the GluA1 AMPA receptor subunit in mice

Austen, J. M., Pickering, C., Sprengel, R., & Sanderson, D. J. (2021). Dissociating representations of time and number in reinforcement-rate learning by deletion of the GluA1 AMPA receptor subunit in mice. Psychological Science, 32(2): 956797620960392, pp. 204-217. doi:10.1177/0956797620960392.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
PsycholSci_32_2021_204.pdf (beliebiger Volltext), 308KB
 
Datei-Permalink:
-
Name:
PsycholSci_32_2021_204.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Eingeschränkt (Max Planck Institute for Medical Research, MHMF; )
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-
:
PsycholSci_32_2021_204_Suppl.pdf (Ergänzendes Material), 2MB
 
Datei-Permalink:
-
Name:
PsycholSci_32_2021_204_Suppl.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Eingeschränkt (Max Planck Institute for Medical Research, MHMF; )
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
externe Referenz:
https://journals.sagepub.com/doi/pdf/10.1177/0956797620960392 (beliebiger Volltext)
Beschreibung:
-
OA-Status:
externe Referenz:
https://doi.org/10.1177/0956797620960392 (beliebiger Volltext)
Beschreibung:
-
OA-Status:
externe Referenz:
https://ndownloader.figstatic.com/files/25955222 (Ergänzendes Material)
Beschreibung:
-
OA-Status:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Austen, Joseph M., Autor
Pickering, Corran, Autor
Sprengel, Rolf1, Autor           
Sanderson, David J., Autor
Affiliations:
1Department of Molecular Neurobiology, Max Planck Institute for Medical Research, Max Planck Society, ou_1497704              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: learning; open data; rewards; time estimation
 Zusammenfassung: Theories of learning differ in whether they assume that learning reflects the strength of an association between memories or symbolic encoding of the statistical properties of events. We provide novel evidence for symbolic encoding of informational variables by demonstrating that sensitivity to time and number in learning is dissociable. Whereas responding in normal mice was dependent on reinforcement rate, responding in mice that lacked the GluA1 AMPA receptor subunit was insensitive to reinforcement rate and, instead, dependent on the number of times a cue had been paired with reinforcement. This suggests that GluA1 is necessary for weighting numeric information by temporal information in order to calculate reinforcement rate. Sample sizes per genotype varied between seven and 23 across six experiments and consisted of both male and female mice. The results provide evidence for explicit encoding of variables by animals rather than implicit encoding via variations in associative strength.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2020-02-132020-07-172021-01-042021-02-01
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: 14
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Psychological Science
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Malden, MA : Blackwell Publishers
Seiten: - Band / Heft: 32 (2) Artikelnummer: 956797620960392 Start- / Endseite: 204 - 217 Identifikator: ISSN: 0956-7976
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/974392592005