Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Effects of reinforcement learning on gaze following of gaze and head direction in early infancy: An interactive eye‐tracking study

Michel, C., Kayhan, E., Pauen, S., & Hoehl, S. (2021). Effects of reinforcement learning on gaze following of gaze and head direction in early infancy: An interactive eye‐tracking study. Child Development, 92(4), e364-e382. doi:10.1111/cdev.13497.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Michel_2021.pdf (Verlagsversion), 2MB
Name:
Michel_2021.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Hybrid
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Michel, Christine1, 2, Autor           
Kayhan, Ezgi1, 3, Autor           
Pauen, Sabina4, Autor
Hoehl, Stefanie1, 5, Autor           
Affiliations:
1Max Planck Research Group Early Social Cognition, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, ou_2355694              
2University of Leipzig, Germany, ou_persistent22              
3University of Potsdam, Germany, ou_persistent22              
4University of Heidelberg, Germany, ou_persistent22              
5University Vienna, Austria, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: The current four experiments investigated gaze following behavior in response to gaze and head turns in 4‐month‐olds and how reinforcement learning influences this behavior (N = 99). Using interactive eye tracking, infants’ gaze elicited an animation whenever infants followed a person’s head or gaze orientation (Experiment 1.1, 2.1 and 2.2) or looked at the opposite side (Experiment 1.2). Infants spontaneously followed the direction of a turning head with and without simultaneously shifted gaze direction (Cohen’s d: 0.93–1.05) but not the direction of isolated gaze shifts. We only found a weak effect of reinforcement on gaze following in one of the four experiments. Results will be discussed with regard to the impact of reinforcement on the maintenance of already existing gaze following behavior.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2021-01-112021-07
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.1111/cdev.13497
PMID: 33427319
Anderer: epub 2021
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden: ausblenden:
Projektname : -
Grant ID : HO 4342/2‐3
Förderprogramm : -
Förderorganisation : Deutsche Forschungsgemeinschaft (DFG)

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Child Development
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Blackwell Publishing Limited
Seiten: - Band / Heft: 92 (4) Artikelnummer: - Start- / Endseite: e364 - e382 Identifikator: ISSN: 0009-3920
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/954925390257