Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  How can we learn foreign language vocabulary more easily?

Mathias, B., Andrä, C., Mayer, K. M., Sureth, L., Klingebiel, A., Hartwigsen, G., et al. (2020). How can we learn foreign language vocabulary more easily? Frontiers for Young Minds, 8: 89. doi:10.3389/frym.2020.00089.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Mathias_2020.pdf (Verlagsversion), 2MB
Name:
Mathias_2020.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Gold
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Mathias, Brian1, Autor
Andrä, Christian2, Autor
Mayer, Katja M.3, Autor           
Sureth, Leona2, Autor
Klingebiel, Andrea2, Autor
Hartwigsen, Gesa4, Autor           
Macedonia, Manuela5, Autor
von Kriegstein, Katharina1, Autor           
Affiliations:
1TU Dresden, Germany, ou_persistent22              
2University of Leipzig, Germany, ou_persistent22              
3Max Planck Research Group Neural Mechanisms of Human Communication, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, Leipzig, DE, ou_634556              
4Lise Meitner Research Group Cognition and Plasticity, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, ou_3025665              
5Johannes Kepler University, Austria, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Have you ever tried to remember a word in a foreign language? What strategy did you use? In several studies, we examined the beneficial effects of viewing pictures and performing gestures while learning foreign language words. Both pictures and gestures helped primary school kids and adults to better remember the meanings of foreign language words compared to learning by just listening. For kids, pictures and gestures were equally helpful. For adults, gestures were more helpful than pictures. Both visual and motor brain areas helped with learning the foreign language words. Our studies suggest that learning foreign language words with pictures and gestures is helpful for learners, because pictures and gestures allow both kids and adults to experience the meanings of words through multiple senses.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2019-09-302020-06-042020-07-31
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.3389/frym.2020.00089
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden: ausblenden:
Projektname : -
Grant ID : KR 3735/3-1
Förderprogramm : -
Förderorganisation : German Research Foundation (DFG)
Projektname : -
Grant ID : SENSOCOM 647051
Förderprogramm : -
Förderorganisation : European Research Council (ERC)
Projektname : -
Grant ID : -
Förderprogramm : -
Förderorganisation : Jacobs Foundation
Projektname : -
Grant ID : -
Förderprogramm : Schulbezogene Forschung
Förderorganisation : Saxony Zentrum für Lehrerbildung und Schulforschung (ZLS)
Projektname : -
Grant ID : -
Förderprogramm : Postdoctoral Fellowship in Auditory Cognitive Neuroscience
Förderorganisation : Erasmus Mundus

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Frontiers for Young Minds
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Lausanne, Switzerland : Frontiers Media
Seiten: - Band / Heft: 8 Artikelnummer: 89 Start- / Endseite: - Identifikator: ISSN: 2296-6846
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/2296-6846