Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Foreign Academics in China

Cai, Y., Braun Střelcová, A., Marini, G., Huang, F., & Xu, X. (2022). Foreign Academics in China. International Higher Education, 111. doi:10.36197/IHE.2022.111.14.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
IHE_SummerIssueNo.111(2022)-No.111_Foreign_Academics_in_China_17892.pdf (beliebiger Volltext), 87KB
Name:
IHE_SummerIssueNo.111(2022)-No.111_Foreign_Academics_in_China_17892.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Gold
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
externe Referenz:
https://ejournals.bc.edu/index.php/ihe/article/view/15343 (beliebiger Volltext)
Beschreibung:
-
OA-Status:
Keine Angabe

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Cai, Yuzhuo , Autor
Braun Střelcová, Andrea1, Autor           
Marini, Giulio , Autor
Huang, Futao , Autor
Xu, Xin , Autor
Affiliations:
1Lise Meitner Research Group China in the Global System of Science, Max Planck Institute for the History of Science, Max Planck Society, ou_3194853              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: Academic migration, international academics, internationalization of higher education, China
 Zusammenfassung: This article examines the experience of international academics in mainland China. The emerging trend of foreign academics moving into long-term, full-time positions in Chinese universities is an underreported phenomenon in research. This article discusses the following questions: Who are the foreign academics in China? What motivates them to go and work there? What are their expected roles in local academia? Are they satisfied with their jobs? Are they going to stay in China?

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2022-07-112022
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: DOI: 10.36197/IHE.2022.111.14
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: International Higher Education
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: The Boston College Center for International Higher Education
Seiten: - Band / Heft: 111 Artikelnummer: - Start- / Endseite: - Identifikator: ISSN: 1084-0613