Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Human learners integrate visual and linguistic information cross-situational verb learning

Zhang, Y., Amatuni, A., Cain, E., Wang, X., Crandall, D., & Yu, C. (2021). Human learners integrate visual and linguistic information cross-situational verb learning. In T. Fitch, C. Lamm, H. Leder, & K. Teßmar-Raible (Eds.), Proceedings of the 43rd Annual Conference of the Cognitive Science Society (CogSci 2021) (pp. 2267-2273). Vienna: Cognitive Science Society.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Konferenzbeitrag

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Zhang_etal_2021_human learners integrate....pdf (Verlagsversion), 2MB
Name:
Zhang_etal_2021_human learners integrate....pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Keine Angabe
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
2021
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Zhang, Yayun1, Autor           
Amatuni, Andrei, Autor
Cain, Ellis, Autor
Wang, Xizi, Autor
Crandall, David, Autor
Yu, Chen, Autor
Affiliations:
1University of Texas at Austin, Austin, TX, USA, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Learning verbs is challenging because it is difficult to infer the precise meaning of a verb when there are a multitude of relations that one can derive from a single event. To study this verb learning challenge, we used children's egocentric view collected from naturalistic toy-play interaction as learning materials and investigated how visual and linguistic information provided in individual naming moments as well as cross-situational information provided from multiple learning moments can help learners resolve this mapping problem using the Human Simulation Paradigm. Our results show that learners benefit from seeing children's egocentric views compared to third-person observations. In addition, linguistic information can help learners identify the correct verb meaning by eliminating possible meanings that do not belong to the linguistic category. Learners are also able to integrate visual and linguistic information both within and across learning situations to reduce the ambiguity in the space of possible verb meanings.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2021-07
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: -
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:
ausblenden:
Titel: 43rd Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci 2021)
Veranstaltungsort: online
Start-/Enddatum: 2021-07-26 - 2021-07-29

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Proceedings of the 43rd Annual Conference of the Cognitive Science Society (CogSci 2021)
Genre der Quelle: Konferenzband
 Urheber:
Fitch, T., Herausgeber
Lamm, C., Herausgeber
Leder, H., Herausgeber
Teßmar-Raible, K., Herausgeber
Affiliations:
-
Ort, Verlag, Ausgabe: Vienna : Cognitive Science Society
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 2267 - 2273 Identifikator: -