Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Statistical word learning is a continuous process: Evidence from the human simulation paradigm

Zhang, Y., Yurovsky, D., & Yu, C. (2015). Statistical word learning is a continuous process: Evidence from the human simulation paradigm. In D. Noelle, R. Dale, A. Warlaumont, J. Yoshimi, T. Matlock, C. D. Jennings, et al. (Eds.), Proceedings of the 37th Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci 2015) (pp. 2422-2427). Austin: Cognitive Science Society.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Konferenzbeitrag

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Zhang_etal_2015_statistical word learning is....pdf (Verlagsversion), 982KB
Name:
Zhang_etal_2015_statistical word learning is....pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Keine Angabe
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
2015
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Zhang, Yayun1, Autor           
Yurovsky, D., Autor
Yu, C., Autor
Affiliations:
1Indiana University, Bloomington, IN, USA, ou_persistent22              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: In the word-learning domain, both adults and young children are able to find the correct referent of a word from highly ambiguous contexts that involve many words and objects by computing distributional statistics across the co-occurrences of words and referents at multiple naming moments (Yu & Smith, 2007; Smith & Yu, 2008). However, there is still debate regarding how learners accumulate distributional information to learn object labels in natural learning environments, and what underlying learning mechanism learners are most likely to adopt. Using the Human Simulation Paradigm (Gillette, Gleitman, Gleitman & Lederer, 1999), we found that participants’ learning performance gradually improved and that their ability to remember and carry over partial knowledge from past learning instances facilitated subsequent learning. These results support the statistical learning model that word learning is a continuous process.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n):
 Datum: 2015
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: -
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:
ausblenden:
Titel: 37th Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci 2015)
Veranstaltungsort: Pasadena, CA, USA
Start-/Enddatum: 2015-07-22 - 2015-07-25

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Proceedings of the 37th Annual Meeting of the Cognitive Science Society (CogSci 2015)
Genre der Quelle: Konferenzband
 Urheber:
Noelle, D., Herausgeber
Dale, R., Herausgeber
Warlaumont, A., Herausgeber
Yoshimi, J., Herausgeber
Matlock, T., Herausgeber
Jennings, C. D., Herausgeber
Maglio, P. P., Herausgeber
Affiliations:
-
Ort, Verlag, Ausgabe: Austin : Cognitive Science Society
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 2422 - 2427 Identifikator: -