Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

 
 
DownloadE-Mail
  When do teachers strike: Between strong Unions, divergent preferences and political opportunity in Tunisia

Sobhy, H. (2024). When do teachers strike: Between strong Unions, divergent preferences and political opportunity in Tunisia. Globalisation, Societies and Education, 1-16. doi:10.1080/14767724.2024.2319306.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
OA_Sobhy_2024_WhenDoTeachers.pdf (Verlagsversion), 2MB
Name:
OA_Sobhy_2024_WhenDoTeachers.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Hybrid
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-

Externe Referenzen

einblenden:
ausblenden:
externe Referenz:
https://doi.org/10.1080/14767724.2024.2319306 (Verlagsversion)
Beschreibung:
-
OA-Status:
Hybrid

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Sobhy, Hania1, Autor                 
Affiliations:
1Socio-Cultural Diversity, MPI for the Study of Religious and Ethnic Diversity, Max Planck Society, ou_1116555              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: Teachers; protest; Arabuprisings; Tunisia; syndicates
 Zusammenfassung: Unions have played a decisive role in promoting democracy and socialjustice in Tunisia. In 2023, two teacher unions led a yearlong‘silentstrike’of withholding student marks from administration. Based oninterviews with 60 teachers, this article analyses teacher views on theunions and on ongoing protests. While unions are still considered themain defenders of public education and grievances about salaries wereshared among teachers, their views on strike participation divergedbased on perceived political opportunity and differences in moral andpolitical preferences, amidst a local political andfinancial crisis andglobal pressures towards austerity and privatisation.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2024-02-23
 Publikationsstatus: Online veröffentlicht
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: DOI: 10.1080/14767724.2024.2319306
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Globalisation, Societies and Education
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: - Artikelnummer: - Start- / Endseite: 1 - 16 Identifikator: -