Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Gaps in second language sentence processing

Marinis, T., Roberts, L., Felser, C., & Clahsen, H. (2005). Gaps in second language sentence processing. Studies in Second Language Acquisition, 27(1), 53-78. doi:10.1017/S0272263105050035.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Marinis_2005_gaps.pdf (Verlagsversion), 139KB
Name:
Marinis_2005_gaps.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
eDoc_access: USER
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Marinis, Theodore, Autor
Roberts, Leah1, 2, Autor           
Felser, Claudia, Autor
Clahsen, Harald, Autor
Affiliations:
1Language Acquisition Group, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_55202              
2The Dynamics of Multilingual Processing, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_55218              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Four groups of second language (L2) learners of English from different language backgrounds (Chinese, Japanese, German, and Greek) and a group of native speaker controls participated in an online reading time experiment with sentences involving long-distance wh-dependencies. Although the native speakers showed evidence of making use of intermediate syntactic gaps during processing, the L2 learners appeared to associate the fronted wh-phrase directly with its lexical subcategorizer, regardless of whether the subjacency constraint was operative in their native language. This finding is argued to support the hypothesis that nonnative comprehenders underuse syntactic information in L2 processing.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n):
 Datum: 2005
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: eDoc: 242057
DOI: 10.1017/S0272263105050035
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Studies in Second Language Acquisition
  Alternativer Titel : SSLA
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 27 (1) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 53 - 78 Identifikator: -