Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Children creating core properties of language: Evidence from an emerging sign language in Nicaragua

Senghas, A., Kita, S., & Ozyurek, A. (2004). Children creating core properties of language: Evidence from an emerging sign language in Nicaragua. Science, 305(5691), 1779-1782. doi:10.1126/science.1100199.

Item is

Basisdaten

einblenden: ausblenden:
Genre: Zeitschriftenartikel

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Senghas_2004_children.pdf (Verlagsversion), 217KB
Name:
Senghas_2004_children.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
eDoc_access: USER
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Senghas, Ann1, 2, Autor
Kita, Sotaro1, 2, Autor
Ozyurek, Asli1, 2, Autor           
Affiliations:
1Language and Cognition Group, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_55204              
2Space, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_55229              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: A new sign language has been created by deaf Nicaraguans over the past 25 years, providing an opportunity to observe the inception of universal hallmarks of language. We found that in their initial creation of the language, children analyzed complex events into basic elements and sequenced these elements into hierarchically structured expressions according to principles not observed in gestures accompanying speech in the surrounding language. Successive cohorts of learners extended this procedure, transforming Nicaraguan signing from its early gestural form into a linguistic system. We propose that this early segmentation and recombination reflect mechanisms with which children learn, and thereby perpetuate, language. Thus, children naturally possess learning abilities capable of giving language its fundamental structure.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2004
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: eDoc: 226435
Anderer: http://www.sciencemag.org/cgi/reprint/305/5691/1779.pdf
DOI: 10.1126/science.1100199
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Science
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 305 (5691) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 1779 - 1782 Identifikator: -