Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  Different selection principles of freestanding and bound morphemes in language production

Schiller, N. O., & Costa, A. (2006). Different selection principles of freestanding and bound morphemes in language production. Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition, 32(5), 1201-1207. doi:10.1037/0278-7393.32.5.1201.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Schiller_2006_different.pdf (Verlagsversion), 66KB
Name:
Schiller_2006_different.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Schiller, Niels O.1, 2, Autor
Costa, Albert, Autor
Affiliations:
1Language Production Group Levelt, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_55206              
2Utterance Encoding, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_55234              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: Freestanding and bound morphemes differ in many (psycho)linguistic aspects. Some theorists have claimed that the representation and retrieval of freestanding and bound morphemes in the course of language production are governed by similar processing mechanisms. Alternatively, it has been proposed that both types of morphemes may be selected for production in different ways. In this article, the authors first review the available experimental evidence related to this topic and then present new experimental data pointing to the notion that freestanding and bound morphemes are retrieved following distinct processing principles: freestanding morphemes are subject to competition, bound morphemes not.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n):
 Datum: 2006
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: eDoc: 297193
DOI: 10.1037/0278-7393.32.5.1201
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Journal of Experimental Psychology: Learning, Memory, and Cognition
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 32 (5) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 1201 - 1207 Identifikator: -