English
 
Help Privacy Policy Disclaimer
  Advanced SearchBrowse

Item

ITEM ACTIONSEXPORT
 
 
DownloadE-Mail
  Ab wann nutzen Kinder die Intonation zum Ausdruck neuer Information?

Chen, A. (2010). Ab wann nutzen Kinder die Intonation zum Ausdruck neuer Information? In Max-Planck-Gesellschaft. Jahrbuch 2010. München: Max-Planck-Gesellschaft. Retrieved from http://www.mpg.de/jahrbuch/forschungsbericht?obj=447900.

Item is

Files

show Files

Locators

show
hide
Description:
-
OA-Status:

Creators

show
hide
 Creators:
Chen, Aoju1, Author           
Affiliations:
1Language Acquisition Group, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, ou_55202              

Content

show
hide
Free keywords: -
 Abstract: In einer Studie am Max-Planck-Institut in Nijmegen wurde untersucht, wie und wann Kinder die Regeln der Intonation in der niederländischen Sprache beherrschen. Die Ergebnisse zeigten, dass sie mehrere Entwicklungsstufen durchlaufen, bevor sie im Alter von sieben oder acht Jahren so intonieren wie die Erwachsenen, die einen Fokus (sprich: neue Information) mit einem fallenden Akzent markieren.
 Abstract: This study investigated how children acquire intonation as a focus-marker in Dutch. The use of intonation in different information structural contexts was analysed for children from four age groups (1- to 2-year-olds, 3-year-olds, 4- to 5-year-olds, and 7- to 8-year-olds) in both spontaneous and elicited production. Results show that children go through distinct development stages before becoming adult-like in the use of intonation in focus marking at the age of 7 or 8.

Details

show
hide
Language(s): deu - German
 Dates: 2010
 Publication Status: Published online
 Pages: -
 Publishing info: -
 Table of Contents: -
 Rev. Type: No review
 Degree: -

Event

show

Legal Case

show

Project information

show

Source 1

show
hide
Title: Max-Planck-Gesellschaft. Jahrbuch 2010
Source Genre: Book
 Creator(s):
Affiliations:
Publ. Info: München : Max-Planck-Gesellschaft
Pages: - Volume / Issue: - Sequence Number: - Start / End Page: - Identifier: URI: http://www.mpg.de/147242/2010