Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  German-learning infants' ability to detect unstressed closed class elements in continuous speech

Höhle, B., & Weissenborn, J. (2003). German-learning infants' ability to detect unstressed closed class elements in continuous speech. Developmental Science, 6(2), 122-127. doi:10.1111/1467-7687.00261.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
mpi_742.pdf (Verlagsversion), 589KB
 
Datei-Permalink:
-
Name:
mpi_742.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Eingeschränkt (Max Planck Institute for Human Cognitive and Brain Sciences, MLNP; )
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Höhle, Barbara, Autor
Weissenborn, Jürgen1, Autor           
Affiliations:
1MPI of Cognitive Neuroscience (Leipzig, -2003), The Prior Institutes, MPI for Human Cognitive and Brain Sciences, Max Planck Society, ou_634574              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: -
 Zusammenfassung: The paper reports on two experiments with the head turn preference method which provide evidence that already at 7 to 9 months, but not yet at 6 months, German-learning infants do recognize unstressed closed-class lexical elements in continuous speech. These findings support the view that even preverbal children are able to compute at least phonological representations for closed-class functional elements. They also suggest that these elements must be available to the language learning mechanisms of the child from very early on, allowing the child to make use of the distributional properties of closed-class lexical elements for further top-down analysis of the linguistic input, e.g. segmentation and syntactic categorization.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): eng - English
 Datum: 2003
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: -
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: -
 Identifikatoren: eDoc: 239172
Anderer: P6720
DOI: 10.1111/1467-7687.00261
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: Developmental Science
  Andere : Dev. Sci.
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: Oxford, UK : Blackwell
Seiten: - Band / Heft: 6 (2) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 122 - 127 Identifikator: ISSN: 1363-755X
CoNE: https://pure.mpg.de/cone/journals/resource/963018343339