Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT
  L'acquisition de la finitude en allemand L2 à différents âges

Dimroth, C. (2009). L'acquisition de la finitude en allemand L2 à différents âges. AILE (Acquisition et Interaction en Langue étrangère)/LIA (Languages, Interaction, Acquisition), 1(1), 113-135.

Item is

Dateien

einblenden: Dateien
ausblenden: Dateien
:
Dimroth-AILE.pdf (Preprint), 570KB
Name:
Dimroth-AILE.pdf
Beschreibung:
-
OA-Status:
Sichtbarkeit:
Öffentlich
MIME-Typ / Prüfsumme:
application/pdf / [MD5]
Technische Metadaten:
Copyright Datum:
-
Copyright Info:
-
Lizenz:
-

Externe Referenzen

einblenden:

Urheber

einblenden:
ausblenden:
 Urheber:
Dimroth, Christine1, 2, Autor           
Affiliations:
1Information Structure in Language Acquisition, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, Nijmegen, NL, ou_55212              
2Language Acquisition Group, MPI for Psycholinguistics, Max Planck Society, Nijmegen, NL, ou_55202              

Inhalt

einblenden:
ausblenden:
Schlagwörter: age factor; finiteness, negation, additive particles, German L2
 Zusammenfassung: Ultimate attainment in adult second language learners often differs tremendously from the end state typically achieved by young children learning their first language (L1) or a second language (L2). The research summarized in this article concentrates on developmental steps and orders of acquisition attested in learners of different ages. Findings from a longitudinal study concerned with the acquisition of verbal morpho-syntax in German as an L2 by two young Russian learners (8 and 14 years old) are compared to findings from the acquisition of the same target language by younger children and by untutored adult learners. The study focuses on the acquisition of verbal morphology, the role of auxiliary verbs and the position of finite and non finite verbs in relation to negation and additive scope particles.

Details

einblenden:
ausblenden:
Sprache(n): fra - French
 Datum: 2009-09-17
 Publikationsstatus: Erschienen
 Seiten: 22
 Ort, Verlag, Ausgabe: -
 Inhaltsverzeichnis: -
 Art der Begutachtung: Expertenbegutachtung
 Identifikatoren: -
 Art des Abschluß: -

Veranstaltung

einblenden:

Entscheidung

einblenden:

Projektinformation

einblenden:

Quelle 1

einblenden:
ausblenden:
Titel: AILE (Acquisition et Interaction en Langue étrangère)/LIA (Languages, Interaction, Acquisition)
Genre der Quelle: Zeitschrift
 Urheber:
Affiliations:
Ort, Verlag, Ausgabe: -
Seiten: - Band / Heft: 1 (1) Artikelnummer: - Start- / Endseite: 113 - 135 Identifikator: Anderer: 1000000000294470
ISSN: 1243-969X
URI: http://aile.revues.org/