日本語
 
Help Privacy Policy ポリシー/免責事項
  詳細検索ブラウズ

アイテム詳細


公開

成果報告書

Uncertainty and the Market for Patents

MPS-Authors
/persons/resource/persons41315

Troy,  Irene
Soziologie des Marktes, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society;

/persons/resource/persons41329

Werle,  Raymund
Wissenschaft, Technik und Innovationssysteme, MPI for the Study of Societies, Max Planck Society;

External Resource
There are no locators available
Fulltext (restricted access)
There are currently no full texts shared for your IP range.
フルテキスト (公開)

mpifg_wp08-2.pdf
(全文テキスト(全般)), 696KB

付随資料 (公開)
There is no public supplementary material available
引用

Troy, I., & Werle, R. (2008). Uncertainty and the Market for Patents. MPIfG Working Paper, 08/2.


引用: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-0012-46EC-D
要旨
Modern societies regard knowledge as a production factor in its own right. The market is the prevailing governance mode of their economies, and it is supposed to be the most
appropriate mode of trading and allocating knowledge assets, too. But socio-economic research has revealed that knowledge markets are far from functioning smoothly. Building on ongoing qualitative research into patent trading we suggest that the emergence of a well-functioning market for patented new technological knowledge is confronted with several obstacles, which can be characterized as different facets of uncertainty. They are included in the process of creation of innovative knowledge, in its transformation into a fictitious knowledge commodity (patent), in its uniqueness, in the strategy of transaction partners, in the estimation of the future market potential of final products (based on the patent), and generally in the problem of incomplete and asymmetric information. Also a commonly accepted method of determining a patent’s value is missing. We analyze structural and organizational responses to the problem of uncertainty. Potential traders often rely on contractual options, especially licensing agreements, and complementary
procedural principles facilitating the trade of patents.
Moderne Gesellschaften betrachten Wissen als einen eigenständigen Produktionsfaktor. Die Wirtschaft dieser Gesellschaften koordiniert sich in zunehmendem Maße durch den Markt, der als angemessener Modus der Allokation von und des Handels mit Wissen angesehen wird. Einschlägige sozioökonomische Studien zeigen allerdings, dass von einem Markttausch höchstens eingeschränkt die Rede sein kann. Auf der Basis einer laufenden qualitativen Untersuchung zum Patenthandel identifizieren wir unterschiedliche
Facetten umfassender Unsicherheit, mit denen die Akteure in diesem Feld konfrontiert sind. Die Quellen der Unsicherheit liegen im Prozess der Entwicklung innovativen Wissens und dessen Transformation in eine fiktive Ware (Patent) ebenso wie in der Einzigartigkeit des patentierten Wissens. Aber auch die Schwierigkeiten, das
Marktpotenzial eines auf dem Patent basierenden Endprodukts einzuschätzen, die Strategien der Transaktionspartner und generell die Probleme unvollständiger und asymmetrischer Information verursachen Unsicherheit. Zudem gibt es keine allgemein akzeptierte
Methode, den Wert eines Patents zu bestimmen. Wir analysieren strukturelle, organisatorische und prozedurale Reaktionen auf das Problem der Unsicherheit und zeigen, dass potenzielle Handelspartner auf vertragliche Vereinbarungen, insbesondere Lizenzverträge setzen, um Patente zu handeln.