English
 
Help Privacy Policy Disclaimer
  Advanced SearchBrowse

Item

ITEM ACTIONSEXPORT

Released

Monograph

Socialistic Brands - A Unique Category of Vintage Brands

MPS-Authors
/persons/resource/persons206676

Rogowski,  Mikolaj
MPI for Innovation and Competition, Max Planck Society;

External Resource
No external resources are shared
Fulltext (restricted access)
There are currently no full texts shared for your IP range.
Fulltext (public)
There are no public fulltexts stored in PuRe
Supplementary Material (public)
There is no public supplementary material available
Citation

Rogowski, M. (2017). Socialistic Brands - A Unique Category of Vintage Brands. Baden-Baden: Nomos.


Cite as: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-002D-9131-5
Abstract
Sozialistische Handelsmarken stellen eine Herausforderung für die traditionelle Rechtfertigung des Markenschutzes dar. Ihre Analyse gibt Aufschluss über die Marktattraktivität von Handelsmarken im Allgemeinen und eröffnet zugleich die Möglichkeit, im Falle der Aneignung von Zeichen mit starker kultureller Konnotation über die Verfügbarkeit von Rechtsmitteln zu diskutieren.