Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT

Freigegeben

Zeitschriftenartikel

Beyond Sadness: The Multi-Emotional Trajectory of Melodrama

MPG-Autoren
/persons/resource/persons130297

Menninghaus,  Winfried       
Department of Language and Literature, Max Planck Institute for Empirical Aesthetics, Max Planck Society;

Externe Ressourcen
Es sind keine externen Ressourcen hinterlegt
Volltexte (beschränkter Zugriff)
Für Ihren IP-Bereich sind aktuell keine Volltexte freigegeben.
Volltexte (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Volltexte in PuRe verfügbar
Ergänzendes Material (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Ergänzenden Materialien verfügbar
Zitation

Hanich, J., & Menninghaus, W. (2017). Beyond Sadness: The Multi-Emotional Trajectory of Melodrama. Cinema Journal: The Journal of The Societey for Cinema & Media Studies, 56(4), 76-101. doi:10.1353/cj.2017.0041.


Zitierlink: https://hdl.handle.net/11858/00-001M-0000-002D-CC78-E
Zusammenfassung
In this article we investigate the astonishing variety of emotions that a brief scene in a fi lm melodrama can evoke. We thus take issue with the reductive view of melodrama that limits this genre’s emotional effects to sadness, pity, and tear-jerking potential. Through a close analysis of a melodramatic standard situation—a “news of death” scene—in Alejandro González Iñárritu’s 21 Grams (2003), we reveal the emotional dynamics and the high density as well as rich variety of affective phenomena likely to be experienced during the trajectory of this two-minute scene.