Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT

Freigegeben

Zeitschriftenartikel

Effective Mentoring and the Problem of Assessing Quality in Science

MPG-Autoren
/persons/resource/persons58919

Reetz,  Manfred T.
Research Department Reetz, Max-Planck-Institut für Kohlenforschung, Max Planck Society;
Tianjin Institute of Industrial Biotechnology, Chinese Academy of Sciences;

Externe Ressourcen
Es sind keine externen Ressourcen hinterlegt
Volltexte (beschränkter Zugriff)
Für Ihren IP-Bereich sind aktuell keine Volltexte freigegeben.
Volltexte (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Volltexte in PuRe verfügbar
Ergänzendes Material (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Ergänzenden Materialien verfügbar
Zitation

Reetz, M. T. (2021). Effective Mentoring and the Problem of Assessing Quality in Science. Helvetica Chimica Acta, 104(10): e2100124. doi:10.1002/hlca.202100124.


Zitierlink: https://hdl.handle.net/21.11116/0000-0009-4749-6
Zusammenfassung
In this short essay, I re-emphasize the inter-relationship between mentoring doctoral students or postdocs and the never ending problem of assessing the quality of scientific outputs. It includes the plea to mentees and mentors not to employ an overblown language in papers, posters and lectures, which constitute a gross exaggeration of the true state of affairs. Doubt is also cast on the present use of Hirsch-factors and other bibliometric data as well as certain social media claiming to be effective in assessing scientific quality.