Deutsch
 
Hilfe Datenschutzhinweis Impressum
  DetailsucheBrowse

Datensatz

DATENSATZ AKTIONENEXPORT

Freigegeben

Zeitschriftenartikel

The kinetic universe of Philippe Leroux's De la texture (2007): Drum rudiments, waveform profiles, and process polyphony

MPG-Autoren
/persons/resource/persons227044

Raz,  Carmel
Research Group Histories of Music, Mind, and Body, Max Planck Institute for Empirical Aesthetics, Max Planck Society;

Externe Ressourcen
Es sind keine externen Ressourcen hinterlegt
Volltexte (beschränkter Zugriff)
Für Ihren IP-Bereich sind aktuell keine Volltexte freigegeben.
Volltexte (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Volltexte in PuRe verfügbar
Ergänzendes Material (frei zugänglich)
Es sind keine frei zugänglichen Ergänzenden Materialien verfügbar
Zitation

Raz, C. (2021). The kinetic universe of Philippe Leroux's De la texture (2007): Drum rudiments, waveform profiles, and process polyphony. Music Theory and Analysis, 8(2), 327-340. doi:10.11116/MTA.8.2.6.


Zitierlink: https://hdl.handle.net/21.11116/0000-0009-FF86-1
Zusammenfassung
This vignette makes a number of analytical observations about Philippe Leroux's octet De la texture (2007), with a particular focus on the composer's transformation of gestural materials drawn from drum rudiments and waveform shapes into formal processes unfolding at various levels throughout the piece. It demonstrates how Leroux deploys his primal building blocks, whether composed of rudiments, waveform profiles, or non-pitched materials, within processes of kinetic ebb and flow that include alterations in dynamics, register, and tempo, as well as changes in pitch and/or rhythm.